محمد زاده رحمانی، روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با تشکر از تلاش کارکنان فرماندهی انتظامی بافق در مبارزه با قاچاقچیان، دستگیری معتادان و توزیع ‌کنندگان اظهار کرد: چند سال گذشته اقدامات و کارهای فرهنگی بسیار خوبی انجام‌ شد، تنها چیزی که باعث افزایش تقاضای مصرف مواد مخدر ‌شده، تا حدودی موضوع بیکاری افراد است.
وی افزود: اینگونه افراد از توان و ظرفیت های خود در مسیر های کج و ناهنجار استفاده می کنند که این امر کم کم باعث افسردگی و منجر به ایجاد اختلافات خانوادگی و طلاق در بین خانواده‌ها می‌شود.
وی تاکید کرد: با فرهنگ سازی، ایجاد اشتغال، تامین امکانات برای نیروی انتظامی، و کم کردن تقاضا، باید ورود چالش مواد مخدر به شهرستان رفع شود.
زاده رحمانی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس، مساجد و جوامع هدف در مورد تهدید و آسیب‌های مواد مخدر یادآور شد: کمبودها و تجهیزات لازم در خصوص ایستگاه ایست و بازرسی پلیس و مبارزه با این پدیده کاملا محسوس است که باید تامین شود.
وی به هماهنگی شورای تامین، دادستان با فرمانداری و نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: دادگستری از توان خود برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با مواد مخدر استفاده می کند تا هر چه زودتر منجر به صدور رای شود.
زاده رحمانی تاکید کرد: در این زمینه با انجام اقدامات فرهنگی، توسعه تفریحات سالم و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و آموزش‌های قبل از ازدواج به افراد ارائه شود.
فرماندار بافق ابراز امیدواری کرد: با مشارکت مردم و بخش‌های دولتی و غیردولتی در زمینه فرهنگ‌سازی پیشگیری از اعتیاد و ورود مواد مخدر،گام های موثرتری برداشته شود.
از ابتدای سال 96تاکنون بیش از 10 مورد کشف مواد مخدر سنتی در اوزان کمتر 10 کیلوگرم در شهرستان بافق کشف شده است.
بافق در مسیر سه راه فرعی استان های شرقی کشور قرار دارد که برخی از قاچاقچیان مواد مخدر از این راه ها برای ترانزیت کالا استفاده می کنند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.
7543*2047* خبرنگار : اصغرعسکری** انتشار : عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.