به گزارش ایرنا محمدعلی مروتی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر مجوز حفاری تا استیفای حقوق مردم ممنوع است و فقط قرار شد برای رفع بوی نامطلوب فاضلاب شهرک‌ها 300 انشعاب دیگر وصل شود، اما بعد از آن اجازه حفاری نخواهند داشت.
رئیس شورای شهر اردکان با بیان اینکه برای فاضلاب دو مورد هزینه از مردم گرفته می شود، یکی حق انشعاب که باید پرداخت شود و دیگری هزینه وصل انشعاب که حدود 700 هزار تومان می شود گفت: درخواست نموده ایم بهره‌برداری آن را پرداخت کند.

*** انتخاب شهردار جدید، تشخیص شورا بود
رئیس شورای اسلامی اردکان در ادامه با بیان اینکه در شورا بحث های زیادی برای انتخاب شهردار شد و یکی از گزینه ها نیز آقای شهابی‌زاد بود اضافه کرد: تصمیم شورا برای ایجاد تغییرات بود، تعجیلی در کار نبود و طبق قانون، شهردار در صورتی که قرار است منتخب شورای جدید باشد، می تواند تا انتخاب مجدد توسط شورا بماند، درغیر این صورت باید سرپرست انتخاب شود، شورا تشخیص داد که شهردار سابق نباشد و به همین دلیل سرپرست انتخاب شد.
مروتی در ادامه با بیان اینکه وظیفه شورا نظارت بر شهرداری می باشد و حسابرسی از شهرداری وظیفه شوراست و گزارشات مالی در صحن شورا بررسی می شود افزود: تحقیق و تفحص کلی نیاز به مصوبه شورا دارد و زمان زیادی برای آن طول می کشد ، موارد به خصوصی وجود دارد که شورا بررسی خواهد کرد، اگر از تخلفات شرکت های تابعه شکایتی باشد شورا رسیدگی و گزارش آن را منتشر خواهد کرد.

***کاهش بودجه شهرداری و درآمد پایدار
رئیس شورای شهر اردکان اظهار کرد: شورا و شهرداری بر اساس پیش بینی درآمد، بودجه را برنامه‌ریزی می کنند شورای چهارم نیز بر اساس وصول سال قبل برآورد 60 میلیارد ریال درآمد داشته که بودجه بر این اساس تنظیم شده است.
مروتی با بیان اینکه 35 میلیارد بودجه از محل ارزش افزوده بوده که با عوض شدن قانون در حدود 20 میلیارد کم شده است گفت: بر این اساس باید با برنامه هایی این کسری را جبران کرد، از جمله از طریق قانون یک درصد درآمد معادن، که درصدی را باید به شهرداری بدهند و ما از طریق نماینده و فرمانداری پیگیر هستیم، این درآمد به کمیته برنامه ریزی شهرستان می رسد و در آنجا توزیع می شود.
وی افزود: شهرداری می تواند با تعامل مناسب و به دلیل جمعیت شهر اردکان بودجه خوبی دریافت کند، امیدواریم میزان زیادی از کسری بودجه شهرداری به این طریق جبران شود.
این مسئول ادامه داد: یکی دیگر از راه های افزایش درآمد صرفه جویی می باشد، سعی داریم که پروژه ها و برنامه‌ها را با هزینه کمتر و کیفیت بیشتری انجام دهیم.

***رای برخی اعضای شورا به انتخاب شهردار غیربومی
رئیس شورای شهر اردکان با بیان اینکه گزینه های مختلفی در شورا مطرح شدند و در مرحله اول 6 نفر و در مرحله دوم نیز 6 نفر را انتخاب کردیم گفت: گزینه اصلی شورا اقای وکیلی بود و ما اولین شورایی بودیم که شهردار معرفی کردیم، متاسفانه نشد که ایشان شهردار شود و این مسئله به شورا شوکی را وارد کرد، بعد از آن هم گزینه‌ای که همه تعامل کنیم نبود.
مروتی اظهار کرد: در انتخاب شهردار با همه مسئولان نیز رایزنی شد و مسئولان همه بر استقلال شورا تاکید داشتند و تصمیم را به خود شورا واگذار کردند.
وی با بیان اینکه دلیل اصرار بعضی از اعضا بر روی گزینه غیربومی موردنظر، سابقه و تخصص وی در شهرداری بود و گزینه مدنظر یکی از مدیران موفق و نخبه های استان بود افزود: در مورد غیرساکن بودن هم شهرهای زیادی اینگونه هستند از جمله احمدآباد و عقدا، کار شهرداری هم به گونه ای هست که باید ساعت زیادی را صرف آن کرد و مجبور بود که بماند.
رئیس شورای شهر اردکان با بیان اینکه امتیازات و ویژگی های احمد کمالی از جهات مختلف متفاوت است و وی یکی از مدیران خوب شهرستان است افزود: شورای شهر نباید سیاسی باشد و اصولگرا و اصلاح طلب مطرح نیست، ایشان از نظر مدیریت و کارایی و سابقه روشنی دارند و با همکاری شورا دوران خوبی سپری خواهد شد.
مروتی گفت: بعضی تعداد رای را مطرح می کنند در حالی که این موضوع اصلا مطرح نیست و آقای کمالی انتخاب شورای هفت نفره اردکان هست، با این وضعیت کنونی و مشکلات بسیار، قبول شهرداری از خودگذشتگی می خواهد.
وی اظهار کرد: ایشان ارتباطات خوبی دارد، پاکدست، پیگیر و دلسوز هست، کمالی برنامه مکتوبی را به شهرداری ارائه داد و راهکارهای خوبی برای ایجاد درآمد پایدار و ورود بخش خصوصی، شفاف سازی و ... ارائه کرد که حاضریم آن را عمومی منتشر کنیم.
رئیس شورای شهر اردکان تصریح کرد: در جلسات انتخاب شهردار نظرات مختلفی بیان می شود و افراد مختلفی می آیند که دوست ندارند به هیچ وجه قبل از انتخاب شدنشان معرفی شوند، با رای اعضا تصمیم بر برگزاری جلسات به صورت غیرعلنی شد، اما باقی جلسات علنی خواهد بود و خبرنگاران می توانند شرکت کنند.

***اولویت شهرداری، تکمیل طرحهای نیمه تمام
مروتی با بیان اینکه اولویت شهرداری اتمام پروژه های نیمه تمام هست و پروژه های غیر لازم را انجام نخواهیم داد افزود: پروژه‌هایی که قرارداد داشته ادامه می دهند ولی پروژه های جدید با قیمت پایین تر و کیفیت بهتر انجام خواهد شد.
وی گفت: برای سال آینده پروژه هایی داریم و برنامه اصلی شورا رسیدگی به بافت سنتی و جذب توریست می باشد و با توجه به ثبت جهانی یزد نمی خواهیم از قافله عقب بمانیم، تقریبا امور عمرانی شهر خوب هست، اولویت کاری مباحث فرهنگی خصوصا میراث فرهنگی و گردشگری می باشد.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544 /6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.