محمدصالح احمدی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه علمی و کاربردی افزود: دوره های آموزشی تک پودمان، نوعی از آموزش های مهارتی و تخصصی مورد نیاز یک شغل خاص در آموزش عالی است و در مقاطع شغلی کاردانی یا کارشناسی تعریف می ‌شود.
وی ادامه داد: تدوین دوره ‌های تک پودمان همانند دوره‌ های مقطع دار تحصیلی پس از تایید در گروه ‌های تخصصی به تصویب شورای برنامه ریزی آموزشی و تامین منابع درسی آموزش‌ های علمی و کاربردی رسیده است.
این مسئول با بیان اینکه ورودی دوره های تک پودمان برای دانش آموختگان در هر مقطعی امکانپذیر است، یادآور شد: حوزه شغلی آن نیز در ارتباط با بخش صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر و کشاورزی است.
احمدی با اعلان آمادگی دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان برای بررسی و موافقت با درخواست برگزاری دوره های تک پودمان، عنوان کرد: برای این دوره‌ ها مدرک دانشگاهی و مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر می شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان یزد یادآور شد: هم اکنون حدود 6 هزار دانشجو در 23 مرکز فعال زیرمجموعه این دانشگاه در مقاطع کاردانی و کارشناسی تحصیل می کنند و حدود 90 درصد دانشجویان آنان شاغل هستند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 15 درصد دانشجویان کشور در دانشگاه های مهارتی فنی و حرفه ای و علمی و کاربردی به تحصیل مشغولند، افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه باید حدود 30 درصد دانشجویان کشور مهارتی باشند.
احمدی با تاکید بر توجه دانشگاه جامع علمی و کاربردی یزد به حوزه های دارای مزیت در استان از جمله گردشگری، فناوری اطلاعات و صنعت تصریح کرد: در این راستا نشست های متعددی با مسئولان دستگاه های مربوط برگزار شد، امیدواریم زیرساخت های آموزشی مناسبی برای آنها فراهم شود.
وی یادآور شد: دانشگاه جامع علمی کاربردی روی ارتقاء کیفیت آموزش های مهارتی دانشجویان تاکید دارد و از مدرسان تلاش بیشتر در این راستا انتظار می رود.
افزون بر یکهزار و 50 مدرس در مراکز زیرمجموعه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد به آموزش دانشجویان می پردازند.
7532*2047* خبرنگار: سعید صادقی مقدم* انتشار- عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.