حجت الاسلام سید ابراهیم حسسینی روز دوشنبه در دیدار مدیرکل، معاونان بازرسی استان یزد و فرماندار ابرکوه، افزود: در نشست های درس اخلاق، توصیه های اخلاقی و عملی در تعامل و تکریم ارباب رجوع، اجر خدمت به مردم و ضرورت پاک دستی و نظارت مدیران بر مجموعه اداری و تلاش توام با اخلاق اسلامی ، ارایه می شود .
وی با بیان اهمیت انقلاب اداری در پیشگیری از تخلف اداری تاکید کرد: هر چند به نظر می رسد باید شاهد حداقل تخلف باشیم اما هنوز میان آنچه هستیم با آنچه باید باشیم فاصله زیادی وجود دارد .
حجت الاسلام حسینی افزود: با نگاه به وضعیت موجود اداری بعضا شاهد کم کاری در حوزه های مختلف، کم لطفی به ارباب رجوع، بعضا تبانی های داخلی در دور زدن قانون، اظهارات مخفی و آشکار هزینه بر بودن حل برخی امور مردم و به تعبیری رواج کاذب رشوه و امثال اینها بیماری بدخیم اداری است که در بعضی مراکزی که گردش مالی دارد، هستیم .
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه با اظهار اینکه بدون شک تقویت فرهنگ دینی در کارمندان راهی کارساز است گفت: باید جلسات درس اخلاق برای این قشر با ارائه توصیه های قرآنی و روایی برای صیانت بخشیدن به کارگزاران مرتب برگزار شود.
وی ادامه داد: با توجه به وضع موجود اداری و پایین بودن میزان کار مفید به ازای ساعت اداری مشکل آفرین شده است و از مرحله نصیحت و تذکر گذشته و جامعه نیاز به انقلاب اداری دارد .
امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: سوء استفاده های مالی بخشی از فساد اداری است و فساد اداری در زوایای آشکار خودنمایی می کند و در زوایای پنهان هم به راحتی قابل کشف است .
به گفته وی دستگاه های نظارتی پس از افشاگری برخی چالش های اداری، حقوق نامتعارف و رواج رابطه و ناراضی تراشی ارباب رجوع و ایجاد جو کاذب و زمینه بدبینی به تکاپو افتند و خود را همنوا با مردم نشان می دهند.
وی یادآور شد: این نهادها نباید پس از فروکش کردن غبار اعتراض ها، چه بسا همسو با بیت المال خواران نظریه پردازی کنند.
رئیس مجمع بسیج شهرستان افزود : بسیج اداره ها و ترویج روحیه بسیجی می تواند پررنگ ترین نقش کارآیی را برای مراکز اداری در بدنه اجرایی و تشویق نیروهای مؤمن داشته باشند، و برخورد جدی با عوامل متخلف مهمترین راهکار مبارزه با فساد اداری است .
حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: گرچه در مواردی به جای تنبیه متخلف گاهی خواهان اعمال رأفت اسلامی می شویم تا بار مجازات فرد کمتر شود و این کاری قبیح است زیرا کسی که مرتکب فساد مالی شد یا از امضاء طلایی خود سوء استفاده کرد و با آبروی نظام بازی کرده، نباید با او به راحتی کنار آمد .
دراین دیدار مدیر کل بازرسی استان یزد، شهرستان ابرکوه را برخلاف ذهنیت ها ، منطقه ای فعال و فرهنگی توصیف کردو گفت: توصیه های امام جمعه و دیگر مسئولان برای مردم و مدیران در کاهش تخلف اداری آثار مشهود دارد.
حجت الاسلام طالبی افزود : دستگاه بازرسی استان چند سالی به صورت مستقل فعال و در ترویج سلامت اداری توفیق های خوبی داشت، امیدواریم با کامل شدن سیر دولت الکترنیک بتوانیم تخلف و فساد اداری را به حداقل ممکن برسانیم .
وی افزود: ماموریت کارکنان این اداره کل در ابرکوه در مدت 40 روز انجام می شود، به نظر می رسد با توجه به تدین کارمندان شرایط خوبی بر اداره های شهرستان حاکم است .
7540*2047* خبرنگار* کارگر ابرقوئی * انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.