به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی دارابی دوشنبه شب در اولین آئین تجلیل از خادمان فرهنگ عاشورایی یزد با قدردانی از خادمان ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ه) در جامعه اسلامی افزود: اشعار مورد استفاده در مداحی ها باید پرمحتو و با در نظر گرفتن زمانه تهیه شود.
وی ادامه داد: مجالس سوگواری حضرت امام حسین (ع) ، وحدت آفرین و حماسه ساز است و باید برای غنا بخشیدن به آنها با بهره گیری از مطالب موثق و اشعار دقیق و پرمحتوا اقدام کرد.
معاون امور استان های صدا و سیمای جمهوری اسلامی با بیان اینکه یزد حسینیه ایران است تصریح کرد: حضور جوانان و برگزاری عزاداری های سنتی از نکات قابل توجه در برگزاری مراسم های سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) در این استان است.
دارابی افزود: عزاداری یزد همیشه در کشور بخاطر شکل و محتوا برای دیگر مناطق کشور مثال زدنی است و باید همواره این روحیه و هدف مقدس با همت هیات ها و عوامل رعایت شود. استاندار یزد هم گفت: قیام و حادثه کربلا و عاشورا درس آمور و عبرت بخش است و باید ذاکران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با مطالب درست و اشعار دقیق درس های آن را تبیین کنند.
سید محمد میرمحمدی افزود: مجالس عزاداری امام حسین (ه) نقش موثری در کاهش آسیب ها و ناهنجاری ها دارد و موجب دلبستگی نسل جوان به آموزه های دینی و ارزشی است .
استاندار یزد گفت: حضور جهانگردان در ایام محرم و بخصوص تاسوعا و عاشورا در یزد و تهیه عکس و خبر از عزاداری ها در انتقال فرهنگ ارزش های معنوی مردم مردم ما به جهانیان نقش آفرین است.
میرمحمدی افزود: باید از فرصت ماه محرم و صفر و برگزاری مجالس اباعبدالله الحسین (ع) برای انعکاس واقعه کربلا و درس های انسان ساز آن بنحو شایسته استفاده کرد.
در این مراسم با لوح و تندیس از تعدادی از خادمان فرهنگ عاشورایی استان یزد تجلیل بعمل آمد.
استان یزد افزون بر سه هزار هیات مذهبی و عزاداری دارد .
7536/ 6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**ناشر: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.