در سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش ناحیه یک یزد با توجه به آمار زیاد دانش آموزان اتباع بیگانه در شهر شاهدیه ، مدرسه جهاد این شهر را به صورت مستقل برای تحصیل این دانش آموزان اختصاص داد.

به گزارش جماران، محمد رضا قانع گفت: این تصمیم از ابتدای سال تحصیلی 97-96 مورد اعتراض برخی اهالی شاهدیه یزد قرار گرفت، بنابراین جلسه ای با حضور مسئولان آموزش و پرورش ناحیه یک ، مردم و مدیران اجرایی منطقه برگزار و قرار شد همانند گذشته مدرسه ها اداره شود.


قانع گفت: دانش آموزان شاهدیه یزد همانند گذشته از ابتدای سال تحصیلی 97-96 در مدرسه و منطقه خود مشغول تحصیل هستند و زمینه برای حضور دانش آموزان اتباع بیگانه و تحصیل مناسب آنها در سایر مدارس فراهم شد.


وی اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته در مدرسه جهاد شاهدیه ، دانش آموزان ایرانی و اتباع بیگانه در کنار هم مشغول تحصیل بودند و در حال حاضر نیز مشکل در این ارتباط رفع و از ابتدای مهرماه بدون مشکل آنها تحصیل می کنند.


این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر 33 باب مدرسه اختصاصی با حضور فرزندان اتباع بیگانه در استان وجود دارد و در 700 مدرسه دیگر نیز این دانش آموزان در کنار دانش آموزان ایرانی تحصیل می کنند.


قانع گفت: از 240 هزار دانش آموز استان یزد که در یک هزار و 900 واحد آموزشی تحصیل می کنند حدود 15 هزار نفر آنها افغان هستند.


به تازگی در برخی سایت ها و کانال های یزد اخباری مبنی بر تعطیلی مدرسه شاهدیه و جلوگیری از ادامه تحصیل دانش آموزان انتشار یافته بود .


شهر شاهدیه از توابع بخش مرکزی یزد است و افزون بر 20 هزار نفر جمعیت در 10 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.