حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر، روز چهارشنبه در مراسم چهلمین روز شهادت حججی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هفته دفاع مقدس افزود: خداوند سه گروه را دوست دارد، اول مؤمنی که در دل شب بیدار می شود و آیات قرآن را تلاوت می کند و با کتاب خدا انس می گیرد.
وی ادامه داد: دوم، فرد مؤمنی که با دست راستش صدقه می دهد و از دست چپش هم مخفی می کند یعنی فقط برای خدا کمک می کند و سوم مردی که در میدان جنگ باشد و بعضی از یاران و همرزمانش به خاطر حب دنیا میدان را ترک کنند، اما او نترسد بلکه به استقبال جهاد با دشمن برود.
وی اضافه کرد: این مراسم به یاد و نام جهادگر شهیدی در اردکان برگزار شد که در زمان ما انصافا الگوی بسیار مهمی برای همگان است که انسان به جایی می رسد که می تواند از همه هستی خود در راه خدا چشم بپوشد، البته به فرموده مقام معظم رهبری در ایران چنین جوانانی زیاد هستند.
امام جمعه اردکان یادآور شد: اراده خدا این بود، تعدادی از جوانان و جهادگران مخلص اینگونه جلوه گری کنند و همانند الگو در جامعه معرفی می شوند.
شاکر اظهار کرد: ما یاد و نام شهدای مدافع حرم را گرامی می داریم و به خود متذکر می شویم، امروز هرچه عزت، قدرت و امنیت داریم مدیون زحمات و ایثارگری های این عزیزان و صبر و بردباری خانواده های آنهاست که از عزت و عظمت ملت ایران دفاع کردند.
شاکر افزود: جهاد هنوز هم ادامه دارد، ایران امروز از نظر دفاعی و امنیتی در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد و ایران در اوج اقتدار قرار دارد، انقلاب هم صادر شد و ملت های بسیاری پیام انقلاب که همان پیام امام حسین (ع) است را درک کرده اند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی اردکان افزود: ایران از نظر قدرت و نیروی نظامی چیزی کم ندارد و با موشک های خود می تواند رژیم اشغالگر قدس را هدف قرار دهد.
شاکر گفت: شهدای ما برای دفاع از اسلام رفتند و امروز به خاطر استقامت و پایداری ملت و این ایثارگری ها، ملت های مظلوم منطقه بیدار شدند و در مسیر ملت ایران قدم بر می دارند و مکتب تشیع در دنیا گسترده و درخت اسلام با این خون ها پر برگ شد و میوه های آن به ثمر نشسته است.
وی بیان کرد: دشمن نتوانست از طریق جنگ سخت به ما ضربه بزند به جنگ نرم رو آورد، تا وقتی چنین جوانانی داریم در میدان نبرد و جنگ سخت و نرم پیروز هستند دشمن ذره ای نمی تواند در ستون های خلل ناپذیر این ملت نفوذ کند.
وی ادامه داد: باید اعتقاد و باور مردم را نسبت به ولایت اهلبیت و نظام تقویت کنیم زیرا دشمن برای تضعیف این اعتقادات سرمایه گذاری کرده است.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544*2047* خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.