محمد علی طالبی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: از زمان آغاز بکار دولت یازدهم تاکنون، طرحهای مختلفی در مورد اصلاح حوزه های انتخابیه استان تهیه و به وزارت کشور ارسال شده و رایزنی های لازم با نمایندگان فعلی استان هم انجام شده اما تاکنون در مجلس به نتیجه نرسیده است.
وی اظهار داشت: در طرحهای ارائه شده به افزایش یک یا دو نماینده به حوزه های انتخابیه استان یزد اشاره شده هرچند معتقدیم این استان، ظرفیت افزایش حتی سه نماینده دیگر هم دارد.
طالبی یادآور شد: با پیگیری هایی که نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی دارند و با توجه به مطالبات مردم در این بخش، امیدواریم که در دوره یازدهم مجلس، شاهد ترکیب بهتری در زمینه حوزه های انتخابیه استان باشیم.
وی در مورد برخی ناخرسندی ها در مورد استقلال حوزه انتخابیه اردکان در حالیکه پنج شهرستان دیگر استان فقط یک نماینده دارند، گفت: این موضوع به اراده مجلس شورای اسلامی بستگی دارد، حوزه های فعلی هم مصوبه مجلس است و تغییر احتمالی در آینده هم با مصوبه مجلس انجام خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه نباید در ترکیب حوزه های انتخابیه، شهرستانی را با شهرستان دیگر مقایسه نمود تصریح کرد: باید هدف ما جلب رضایت مجلس برای افزایش تعداد نمایندگان استان یزد باشد.
به گفته وی ترکیب فعلی حوزه های انتخابیه استان یزد، به نمایندگان استان این امکان را می دهد تا برای کسب بیشتر سهمیه این خطه در مجلس شورای اسلامی، پیگیری های لازم را انجام دهند.
طالبی اظهار داشت: اگر هم اکنون یک شهرستان، برخوردار از یک نماینده مستقل است اولویت اول باید این باشد که شهرستان های دیگر هم مشابه این شهرستان شوند و این ظرفیت و امکان هم وجود دارد زیرا قانون اساسی این ظرفیت را به وجود آورده تا هر 10 سال یکبار 20 نماینده به تعداد نمایندگان مجلس اضافه شود و الان با گذشت قریب 20 سال از اصلاحیه قبلی، افزایش ظرفیت 40 نماینده در مجلس وجود دارد.
این مسوول یادآور شد: اگر نمایندگان ما با جدیت به این موضوع ورود کنند کسب رای مجلس برای افزایش حداقل دو نماینده دیگر امکان پذیر است هر چند به نظر من استان یزد، استحقاق افزایش سه نماینده هم دارد.
هم اکنون شهرستان های یزد و اشکذر دارای یک نماینده، تفت و میبد هم دارای یک نماینده و پنج شهرستان بافق، ابرکوه، بهاباد، مهریز و خاتم هم دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند و شهرستان اردکان هم به صورت مستقل، یک نماینده دارد.
این استان یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
6197 تهیه و انتشار: محمدحسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.