محمدرضا تابش در پیامی که به مناسبت آغاز سال تحصیلی 97- 96 نسخه ای از آن روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، نوشت: این موضوع همواره مورد تاکید دولت و مجلس شورای اسلامی است.
وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش، برنامه ریزی، آینده نگری و نگاه علمی به مقوله آموزش و فراهم کردن ابزار لازم و تربیت انسان های دلبسته به دین و آیین، این مهم عملی شود.
تابش ادامه داد: از اینرو، روز به روز شاهد کارآمدی بیشتر و بهره وری بهتر نظام آموزش و پرورش در سایه تعلیم وتربیت نونهالان، نوجوانان و جوانان برومند این سرزمین توسط معلمان و دست اندرکاران امر در وزارت آموزش و پرورش باشیم.
تابش اضافه کرد: آغاز ماه مهر، فصل طلوع دو باره خورشید دانش و شکوفایی غنچه های آگاهی و تجلی بهار تعلیم و تربیت و رونق دوباره جان و جهان دانش آموزان به نور علم و معرفت و آغاز دو باره تلاش برای دانستن و آموختن، است‌.
وی اظهار کرد: امسال شروع سال تحصیلی به مانند هر سال، با آغاز هفته دفاع مقدس، که یادآور رشادتها و دلاورمردی های ایثارگران و رزمندگان عزیز است، مقارن شده با طلیعه ماه محرم، رنگ و بویی حسینی و عاشورایی به خود گرفته است.
وی ادامه داد: این همه، رسالت و حرکت ما در نیل به اهداف حماسه حسینی، یعنی دانش آموزی در مکتب انسان ساز و عزت بخش حسین(ع) و یارانش که به ما درس آزادگی، ظلم ستیزی، خودشناسی و خداشناسی دادند ، سنگین تر می کند.
این نماینده مجلس عنوان کرد: نگاه مبتنی بر آمار در اردکان به این واقعیت اشاره دارد که در گذشته، شاهد تنزل کیفیت آموزشی بودیم و در سالهای اخیر، با برنامه ریزی و جدیت صورت گرفته از سوی دست اندرکاران،تلاش معلمان و مربیان و همراهی والدین دانش آموزان، روند نزولی متوقف و کیفیت آموزشی سیر صعودی یافت که نشان دهنده بهبود وضعیت آموزشی در شهرستان است.
وی بیان کرد: هنوز تا رسیدن به جایگاهی در خورشان و نام والای اردکان، شهر علم و ادب و فرهنگ و زادگاه عالمان و اندیشمندان، فاصله داریم و دستیابی به این مهم ، با برنامه ریزی واقع گرایانه و هدفمند و حمایت همگانی عملی خواهد شد.
در بخشی از پیام تابش نوشته شده است: همانند گذشته، مساعدت برای نیل به این مقصود و حمایت از فرهنگیان را وظیفه خود می داند.
همزمان با آغاز سال تحصیلی 97-96، بیش از 17 هزار دانش آموز در شهرستان اردکان در 110 واحد آموزشی راهی کلاس های درس شدند .
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544 *2047* خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.