حجت الاسلام سیف الله دهقانی در خطبه های نماز جمعه این هفته بهاباد افزود: مجالس عزاداری ها نباید محل گناه ، لهو و لعب باشد باید رنگ و بوی مذهبی و محرم داشته باشد.
وی با بیان اینکه در این ایام باید مراقب بود که عزاداری ها باعث مزاحمت کسی نشود، گفت: ایام محرم فرصت مناسبی برای درک کردن و فهمیدن مسیر و راه ائمه اطهار(ع) است.
خطیب جمعه بهاباد یادآور شد: مهم ترین هدف امام حسین(ع) در نهضت عاشورا اعتلای دین و احیا و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود.
وی اجرا و احیای امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ضروری دانست و گفت: امام حسین (ع) فرمود، اراده کردم، امر به معروف و نهی از منکر کنم ، این کلام ابی عبدالله الحسین (ع) است که در مقابل ظلم و گناه و معصیت می ایستد و می گوید، چرا در جامعه امربه معروف انجام نمی شود و روی گردانی از باطل نیست.
وی با بیان اینکه نباید صحنه گناه و معصیت در مراسم شادی و عروسی و جشن ها باشد، افزود: در مراسم های عزاداری نوحه ها و مداحان نباید اشعار و نوحه هایی را بخوانند که بوی و رنگ رقص، لهو و لعب باشد باید مراعات کرد.
حجت الاسلام دهقانی در بخشی از خطبه های نماز جمعه با اشاره به 31 شهریور ماه آغاز جنگ تحمیلی در سال 1359خورشیدی و با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت : دفاع مقدس برگرفته از مفاهیم مکتب سرخ عاشورا و حماسه نهضت حسینی (ع) است، پیروزی انقلاب و حماسه های دفاع مقدس و کسب غرور و عزت ملی جمهوری اسلامی وامدار همین قیام است.
امام جمعه بهاباد اظهار کرد : در هشت سال دفاع مقدس مردم ایران ضمن دفاع از مرزهای کشور، دفاع از دین و ناموس و اقتدار ایران را به جهانیان نشان دادند.
وی با بیان اینکه ما باید این ارزش ها و دستاوردهای عظیم دفاع مقدس را حفظ کنیم و آنها را به نسل های بعدی منتقل و برای نسل های آینده بازگو کنیم، افزود: ارزش های دفاع مقدس گنجینه افتخارات ملت ایران است.
امام جمعه بهاباد در ادامه به سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در باره ایران اشاره کرد و گفت :این موضع آمریکا از روی قدرت و اقتدار نیست بلکه ناشی از ضعف و شکست و عصبانیت آنهاست .
وی با اشاره به اینکه نباید به بیگانه چشم دوخت و اینکه سخنان سخیف ترامپ عمق دشمنی آمریکایی‌ها با ملت ایران اسلامی را به نمایش گذاشته است، تاکید کرد : مسئولان کشوری و لشکری پاسخ این یاوه ‌گویی‌های آمریکا را داده اند و مردم هم جواب ترامپ را خواهند داد.
امام جمعه بهاباد از سخنان رئیس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل قدردانی کرد و
افزود: آقای روحانی در سازمان ملل موضع خوبی در مقابل این جرثومه فساد گرفتند و از اقدام وی باید قدردانی کرد.
2047* خبرنگار و انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.