این همایش ها با حضور جمع زیادی از مادران و فرزندان خردسال آنها در فضایی معنوی در حسینیه ها و مساجد در شهرهای مختلف استان از جمله یزد به نحو باشکوهی برگزار شد.
در این همایش ، مادران ولایتمدار و مومن یزد در حالی که شیرخوارگان خود را سبزپوش کرده بودند به عشق طفل شیرخوار دشت نینوا حضرت علی اصغر (ع) با مصائب شهدای مظلوم دشت کربلا همنوا شدند.
همچنین مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در رثای مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) به مرثیه خوانی پرداختند و سخنرانان مذهبی نیز به فلسفه قیام امام حسین (ع) و اهمیت ترویج فرهنگ عاشورا اشاره کردند.
این همایش ها بر اساس یک سنت در شهرستان های استان یزد برگزار شد.
ترویج ارزش‌ های عاشورا و معرفی مظلومیت‌های سالار شهیدان امام حسین (ع) و علی اصغر (ع) از هدف های اصلی برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی است .
این آیین جهانی از حدود 15 سال پیش تاکنون در ایران و نزدیک به 40 کشور جهان در چنین روزی برگزار می شود.
همچنین سید محمود حسینی، مسوول ستاد مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)، شعبه استان یزد عصر چهارشنبه به خبرنگاران گفته بود، همایش شیرخوارگان حسینی امسال همزمان با اولین جمعه ماه محرم در چهار هزار نقطه در ایران برگزار می شود.
وی از توزیع 30 هزار لباس ویژه مراسم شیرخوارگان استان خبر داد و اظهار کرد:لباس، نذرنامه و سربند ویژه شیرخوارگان نیز همزمان با روز برگزاری آیین شیرخوارگان در محل برگزاری همایش توزیع می شود.
وی اضافه کرد: مداحی، حمل گهواره حضرت علی اصغر(ع)، قرائت زیارت عاشورا، مرثیه سرایی و سخنرانی از بخش های مختلف همایش شیرخوارگان حسینی است.
مسوول ستاد مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در استان یزد ادامه داد: شعار اصلی این همایش 'یا صاحب الزمان(عج) ' است و از چندسال قبل تا به الان تمام پیشانی بندهای کودکان هم با این شعار مزین شده است.
سال گذشته همایش شیرخوارگان حسینی در 150 نقطه استان یزد برگزار شد.
7536*2047*خبرنگار: کاظم سبحان زاده ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.