در برنامه تلویزیونی پنجشنبه 23 شهریورماه کلیپی از برنامه تلویزیونی حالا خورشید شبکه سه پخش شد که در آن دانشجوی یکی از مراکز آموزش عالی استان یزد در یک فایل صوتی همراه با تصویری از تابلوی ورودی فناوری دانشگاه یزد مدعی شده بود چرا مسئولان دانشگاه یزد در ترم جاری به وی خوابگاه نداده‌اند.
محمدرضا صادقیان شاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این زمینه افزود: فردی که این کلیپ را تهیه کرده، دانشجوی دانشگاه یزد نیست بلکه از دانشجویان دیگر دانشگاه های استان بوده که سال گذشته از خوابگاه این دانشگاه استفاده کرده است.
وی خاطر نشان کرد: سال گذشته با توجه به مازاد ظرفیت دریکی از خوابگاه های دانشگاه یزد، تعدادی از دانشجویان غیربومی سایر مراکز آموزش عالی استان از این خوابگاه استفاده کردند و با اتمام مدت قرارداد، این خوابگاه دراختیار دانشجویان دکترا و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه یزد قرار گرفته است.
صادقیان اضافه کرد: دانشگاه یزد هیچگونه تعهدی مبنی بر تأمین خوابگاه برای دانشجویان سایر مراکز آموزش عالی استان ندارد.
وی از رسانه ملی خواست قبل از اقدام به پخش چنین خبرهایی از صحت ادعاهای مطرح شده اطمینان حاصل شود و تصریح کرد: دانشگاه یزد ازمعدود دانشگاه‌های کشور است که به تمام دانشجویان غیربومی خوابگاه اختصاص می‌دهد و در سال های اخیر رتبه های اول تا سوم کیفیت خدمات خوابگاهی کشور را کسب کرده است.
وی تعداد دانشجویان دانشگاه یزد را حدود 14 هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: این دانشگاه 22 باب خوابگاه با ظرفیت پنج هزار 600 دانشجو دارد و آمار دانشجویان غیربومی استان نزدیک به 6 هزار نفر است که برخی از آنان متقاضی استفاده از خدمات خوابگاه نبوده اند.
صادقیان تصریح کرد: تمامی دانشجویان غیربومی دانشگاه یزد که متقاضی استفاده از خدمات خوابگاهی بودند، از این خدمات برخوردار شده اند.
استان یزد دارای 100 هزار دانشجوست و 60 مرکز آموزش عالی دارد.
2088/ 6014/ خبرنگار: کبری دانشی دهج ** انتشار: کاظم شاملو
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.