احمد شیرزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هزینه بهره برداری از این مدارس را 180 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بخشی از هزینه این مدارس توسط خیرین استان تامین شده است.
وی با بیان اینکه خیرین استان در امر مدرسه سازی در کشور پیشتاز هستند اظهار کرد: یک سوم فضاهای آموزشی استان یا تمام خیری است و یا بخشی از آن توسط خیرین ساخته شده است.
تعداد خیرین مدرسه ساز استان یزد 2 هزار و یکصد نفر است که 250 نفر آنها بانوان هستند، این استان به لحاظ ساخت مدرسه و جذب خیر رتبه نخست کشور را داراست.
مدیر کل آموزش و پرورش یزد در ادامه از ورود حدود 240 هزار دانش آموز به مدارس این استان در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: این رقم نسبت به سال تحصیلی گذشته، 5.8 درصد افزایش دارد.
شیرزاد گفت: برنامه ریزی شده تا دانش آموزان با شور و نشاط سال تحصیلی خود را آغاز کنند که امیدواریم همچون سنوات گذشته امسال هم شاهد موفقیت های دانش آموزان استان در عرصه های مختلف باشیم.
امروز جشن غنچه ها (نوآموزان پیش دبستانی) و شکوفه ها (دانش آموزان کلاس اول ابتدایی) در مدارس استان یزد برگزار شد و حدود 25 هزار و 183 دانش آموز کلاس اولی و 18 هزار و 703 هزار نوآموز پیش دبستانی، نخستین بهار تعلیم و تربیت خود را با حضور در مدرسه آغاز کردند.
تعداد فرهنگیان استان یزد 16 هزار نفر اعلام شده است.
2088/ 6197 خبرنگار:کبری دانشی دهج ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.