اکبر رنجبر، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این نمایش به نویسندگی محمد ناصح کامگاری، کارگردانی محمد رضا ابوالحسنی و بازیگری امیرحسین بذرافشان و زهرا کارگریان راهی جشنواره استانی شد.
وی با بیان اینکه از 2 سال گذشته تاکنون اقدامات خوب و اثر گذاری در حوزه نمایش و تئاتر مروست انجام شد، بیان کرد: سعی شد در حوزه آموزش توجه خوبی به مبحث تئاتر بشود و امروز با این رویکرد شاهد رونق خوب نمایش و تئاتر در این منطقه هستیم .
رنجبر از برگزاری نخستین هفته تئاتر هرات و مروست در سال گذشته به عنوان رویدادی موثر در عرصه فرهنگ و هنر این منطقه یاد کرد و گفت: برگزاری این گونه رویدادها، ترغیب و تشویق علاقه مندان این حوزه را به فعالیت های فراهم خواهد کرد.
وی برگزاری دوره های مختلف آموزشی، برپایی فصل تئاتر، تجهیز کتابخانه تخصصی فرهنگ و هنر، ساماندهی گروه های نمایش و ... را از دیگر برنامه های این اداره در 2 سال گذشته در زمینه هنر تئاتر و نمایش عنوان کرد .
رنجبر در حاشیه اجرای تئاتر هنرمندان مروستی، با اشاره به پیشینه هنر تئاتر و نمایش ، نقش این هنر را در انتقال پیام به افراد مهم توصیف کرد و افزود: این هنر می تواند در تحول مثبت و سازندگی و بالندگی جامعه نقش آفرین باشد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست نقش تئاتر و نمایش را در پیشرفت فرهنگی جامعه غیر قابل انکار دانست و یادآور شد: یک نمایش خوب و تاثیر گذار می تواند بر دیگر جنبه ها و زوایای اجتماعی نیز نقش مثبت خود را ایفا کند .
وی بخش مروست را در زمینه استعدادها و ظرفیت های هنری توانمند خواند و افزود: برنامه های خوبی در جهت ارتقا هنر نمایش این منطقه در دست اقدام است.
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7534*2047* خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار- عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.