فرجام فاضلی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برنامه های دفاع مقدس در شهرستان گفت: یکی از ویژگی های جنگ حالت دفاعی بوده است چرا که ما شروع کننده جنگ نبودیم بلکه از خاک کشور دفاع کرده و اجازه ندادیم تا دشمن به خاک ما نفوذ کند.
وی همچنین بر داشتن روحیه معنوی در بین رزمندگان تاکید کرد و افزود: استقامت رزمندگان که ناشی از اتکا و توکل به خداوند بود نیز یکی از پایه های مهم موفقیت در جنگ بود.
فاضلی ضمن بیان اینکه فرماندهان جنگ همیشه پیش قراولان جنگ بودند یادآور شد: شجاعت رزمندگان اسلام و فرماندهان در جنگ همیشه بارز و نمونه بوده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه دفاع مقدس ما نشات گرفته از عاشورا است،اظهار داشت: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم؛ باید برنامه های هفته دفاع مقدس امسال با رویکرد حسینی و عاشورایی برگزار شود.
فرجام فاضلی گفت: اتحاد و انسجام مردم و نیروهای مسلح و تبعیت از رهبری انقلاب و پایبندی به ارزش‌های دینی رمز پیروزی ما در هشت سال جنگ تحمیلی بود.
وی افزود: دفاع از هویت دینی،معنویت در جنگ،استقامت رزمندگان،بزرگواری و مروت،بی اعتنایی به دنیا و شهادت طلبی از مهمترین ویژگی های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بود.
فرماندار خاتم بر ضرورت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان تاکید و خاطر نشان کرد: باید در هفته دفاع مقدس دستاوردهای 8 سال جنگ تحمیلی تبیین، بازگو و به نسل‌های آینده منتقل شود.
امام جمعه هرات نیز در ادامه گفت: توکل به خدا، توجه معنویت و پیروی از ولایت فقیه رمز پیروزی رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.
حجت الاسلام و المسلمین محمد علی جعفری یکی از اهداف دفاع مقدس را،تجلیل از رشادت ها و جانشفانی های رزمندگان عنوان و اظهار داشت: هشت سال جنگ تحمیلی واقعه ای فراموش ناشدنی است ‎بنابراین باید یاد،خاطره،ارزش ها و اهداف آن به نسل امروزی منتقل شود.
وی تصریح کرد: رساندن فریاد مظلومیت ایران به جهانیان،نشان دادن توانمندی های نظامی ایران در هفته دفاع مقدس و فراموش نکردن دشمنی دشمنان و شناخت توطئه ها از دیگر اهداف دفاع مقدس است.
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
8534/ 6197 خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.