یدالله مروتی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اهمیت توجه به فریضه الهی زکات در دین مبین اسلام، بر ضرورت ترویج و احیای این واجب الهی تاکید کرد.
وی نقش روحانیان را در تبلیغ و تبیین پرداخت فریضه الهی زکات مؤثر دانست و افزود: مبلغان و روحانیان با بیان مسائل اعتقادی و شرعی و آگاهی بخشی به کشاورزان می‌توانند به رشد زکات جمع‌آوری شده کمک کنند.
مروتی با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده بین فقرا و نیازمندان همان محل توزیع می‌شود، تصریح کرد: زکات مورد تاکید دین مبین اسلام و از اهمیت خاصی برخوردار است، فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج پرداخت زکات در جامعه یکی از اقدامات ضروری است که باید با همکاری ادارات و ارگان ها و مشارکت مردمی انجام شود.
مروتی در ادامه با اشاره به مشارکت مردم اردکان در پرداخت صدقه نیز بیان کرد: 12 هزار و 800 صندوق صدقه در این شهرستان نصب و توزیع شده که خیران اردکانی در پنج ماهه نخست امسال 250 میلیون تومان صدقه دادند.
وی با بیان اینکه طرح اکرام ایتام نیز از جمله طرح های مشارکتی این نهاد است که با استقبال نیکوکاران اردکانی روبرو شده است، افزود: هم اکنون 98 یتیم از حمایت 866 حامی نیکوکار در قالب طرح اکرام ایتام برخوردارند و 128 میلیون تومان توسط این حامیان در پنج ماهه ابتدای سال جاری به ایتام تحت حمایت پرداخت شده است.
مدیر کمیته امداد شهرستان اردکان همچنین با بیان اینکه 634 خیر اردکانی در طرح محسنین(حمایت از فرزندان نیازمند غیر یتیم) با این نهاد همکاری می کنند، گفت: 749 خانواده تحت حمایت از خدمات کمیته امداد شهرستان اردکان استفاده می کنند و از این تعداد 100 خانوار از حمایت مادی و معنوی حامیان در طرح محسنین بهره مند هستند و از ابتدای سال جاری تاکنون 98 میلیون تومان از سوی نیکوکاران به این خانوارها کمک شده است.
1500 نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اردکان هستند .
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.