سهمیه تیم هندبال پروفیل کیهان یزد از شرکت ایرانیان آرمان پاد که سال گذشته با اقتدار و پیروزی در همه دیدارهای خود در مرحله مقدماتی و نهایی به لیگ برتر صعود کرد پس از انصراف این شرکت از تیمداری، در نامه ای به اداره ورزش و جوانان شهرستان یزد واگذار شد.
با اعلام برنامه هفته نخست لیگ برتر هندبال باشگاه های ایران مشخص شد نامی از نماینده مرکز استان یزد در این رقابتها نیست و البته از استان یزد تیم سنگ آهن بافق در این مسابقات شرکت می کند.
چند ماه پیش بین ولی فرنام رئیس هیات مدیره شرکت ایرانیان آرمان پاد و رئیس فدراسیون هندبال اختلافاتی پیش آمد و فرنام اعلام کرد تا زمانی که علیرضا رحیمی در این فدراسیون حضور دارد در رشته هندبال فعالیت نمی کند.
پس از این موضوع تعدادی از بازیکنان مستعد هندبال یزد به صورت خودجوش تمرینات بدنسازی را آغاز کردند تا بلکه متولیان ورزش و هیات هندبال استان برای حضور نماینده یزد در لیگ برتر باشگاههای کشور رایزنی و چاره اندیشی کنند.
زمان به سرعت گذشت تا اینکه خبری مبنی بر حضور تیم سنگ آهن بافق در لیگ برتر هندبال کشور منتشر شد.
تیم سنگ آهن بافق که فصل گذشته با نام توسعه و عمران در لیگ برتر هندبال کشور شرکت کرده بود با قرار گرفتن در رده نهم جدول 10 تیمی این رقابتها به لیگ دسته یک سقوط کرد اما با آنچه رایزنی های مدیرکل ورزش و جوانان استان عنوان شده به لیگ برتر بازگشت.
سنگ آهن بافق طی سالهای اخیر بار تیمداری در بالاترین سطح مسابقات هندبال کشور را در استان به دوش می کشد و حضور مجدد این تیم در لیگ برتر خوشایند است، اما این پرسش و ابهام مطرح است که چرا مدیرکل ورزش و جوانان که چهره ای هندبالی در استان و شهرستان بافق محسوب می شود برای حضور نماینده مرکز استان تلاشی نکرده یا در این راستا ناموفق بوده است؟.
چندی پیش در بخشی از برنامه ورزشی شبکه تلویزیونی تابان مرکز یزد که به هندبال اختصاص داشت، مظلومیت هندبالیستهای مستعد مرکز استان (شهرستان یزد) بیش از پیش نمایان شد.
اظهارات رئیس هیات هندبال استان یزد به خوبی نشان داد تیمی که سال گذشته با اقتدار و قهرمانی در لیگ دسته یک جواز صعود به لیگ برتر کشور را کسب کرده اسیر برخی حاشیه ها و کدورت های گاها شخصی شده تا مرکز استان یزد از داشتن تیم هندبال در لیگ برتر کشور محروم شود.
جالب است که این مسئول می گوید ما سال گذشته هزینه تبلیغات دور زمین از نماینده دسته یکی استان در کشور نگرفتیم و بدین طریق از این تیم حمایت کردیم! حال سئوال اینجاست مگر می شود با چنین تفکرات و رفتارهایی از اسپانسر توقع داشت از این تیم که از بدو تشکیل باب میل برخی افراده نبود حمایت کند؟.
به هر حال پس از رشته پرطرفدار فوتبال در یزد که با بی تدبیری عده ای موفق به تیمداری در مسابقات کشوری نشد، نماینده هندبال این خطه نیز در لیگ برتر کشور شرکت نکرد تا شاهد نمود این مصرع باشیم که 'آنچه البته به جایی نرسد فریاد است'.
فوتبال، والیبال، بسکتبال و هندبال از جمله رشته ورزشی تیمی و توپی است که هواداران زیادی را در بین رشته های ورزشی دارد و حضور نمایندگان این رشته ها از استان یزد در لیگ های کشور می تواند به ایجاد شور و نشاط در جامعه و به خصوص جوانان کمک کند.
به هر حال، امسال شهرستان بافق با رایزنی های مدیرکل ورزش و جوانان در رشته هندبال و شهرستان اردکان با رایزنی ها و پیگیری های افرادی از جمله معاون اداره کل ورزش و جوانان استان در والیبال لیگ برتر کشور تیمداری می کند تا حدواقل این 2 شهرستان در بالاترین سطح مسابقات ورزشی در کشور نماینده داشته باشند و البته شهرستان یزد از این مهم بی بهره بماند.
سی امین دوره لیگ برتر هندبال باشگاه های کشور در بخش مردان از 30 شهریورماه با حضور تیم های نفت‌ و گاز گچساران، پتروشیمی مارون، هپکو اراک، صنعت مس کرمان، سنگ آهن بافق، کبیر موتور کازرون، نیروی زمینی تهران و فولاد مبارکه سپاهان آغاز می شود.
7532/ 6197 یادداشت ازسعیدصادقی مقدم** انتشار:فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.