مهدی غیب الهی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال 800 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان با بیش از 100میلیارد ریال به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شد که 50 درصد آن به صورت بلاعوض توسط دولت پرداخت شده است.
وی افزود: سال گذشته دولت برای اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار در این شهرستان 70 میلیارد ریال کمک بلاعوض به کشاورزان کمک کرد.
وی با بیان اینکه برای هر هکتار آبیاری تحت فشار 140میلیون ریال هزینه می شود افزود: دولت تاکنون برای هر هکتار تا 50 درصد به صورت کمک بلاعوض پرداخت می کرد که این رقم از این پس به 85درصد افزایش یافته است .
غیب الهی خاطرنشان کرد: برای برداشت بی رویه آب در بخش کشاورزی و جلوگیری از پرت آب و افزایش راندمان آبیاری تاکنون بیش از سه هزار هکتار اراضی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است .
این مسئول ادامه داد: برای استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی روند توسعه سیستم آبیاری نوین در این شهرستان رو به رشد است و در این راستا بیش از یکهزار هکتار از این نوع آبیاری در دست اجراست.
وی افزود: در همین ارتباط و در قالب یک برنامه 10 ساله باید سالانه یکهزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ابرکوه به سیستم های نوین آبیاری مجهز شوند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه تاکید کرد: بخاطرکاهش شدید منابع آبی، بسیاری از قنات های شهرستان ابرکوه خشک شده است و در 40 سال گذشته از مجموع 91 رشته قنات ابرکوه 11 رشته آن آب دارد و بقیه خشک شده است.
وی با اشاره به اینکه 35 درصد ازجمعیت 51 هزار نفری شهرستان ابرکوه به شغل کشاورزی و دامپروری مشغول هستند خاطرنشان کرد: کشاورزان خطه کویری ابرکوه از سطح بیش از 15 هزار هکتار اراضی سطح زیرکاشت سالانه 190 هزارتن محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلاتی تولید می کنند.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6197 خبرنگار: کارگر ابرقوئی**انتشار دهنده: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.