به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری یزد ، علی شریعت پناه افزود: کنترل رشد آسیب اجتماعی طلاق و کاهش ثبت آن در استان مرهون هماهنگی، مشارکت و تلاش جمعی اداره های متولی در قالب تشکیل مرکز تحکیم بنیان خانواده محقق شده است.
وی ادامه داد: در سه‌ماهه اول سال 1395 یک مورد ثبت طلاق به ازای هر 6 ازدواج صورت گرفته و ثبت‌شده اما در سه‌ماهه ابتدای امسال به ازای هر 7 ازدواج صورت گرفته یک مورد ثبت طلاق در دفاتر مذکور ثبت‌شده که این مسئله نشانگر به ثمر نشستن تلاش ها در مراکز تحکیم بنیان خانواده است.
این مسئول اظهار کرد: در سه‌ماهه اول سال 1395 میزان طلاق ثبت‌شده در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق استان 401 مورد بوده که این آمار در سه‌ماهه اول امسال به 301 مورد کاهش پیداکرده است.
شریعت پناه گفت: 25 درصد تا 30 درصد از درخواست‌های طلاق در یزد مربوط به زوج‌های غیربومی است.
وی به وصول 893 فقره پرونده در سه‌ماهه نخست امسال در حوزه خانواده به دادگستری یزد اشاره کرد و بیان داشت: تمام این پرونده ها قبل از رسیدگی قضایی به معاونت اجتماعی دادگستری برای اجرای کارگاه طرح آینه (سبک زندگی اسلامی ایرانی ویژه زوجین متقاضی طلاق) ارجاع شده است.
این مسئول افزود: از تعداد 893 فقره پرونده‌ای که در ابتدا برای شرکت در کلاس‌های آموزشی به این معاونت ارجاع داده‌شده، تعداد 92 فقره بعد از اتمام کلاس‌ها به سازش منتهی شده و زوجین تقاضای بازگشت به زندگی مشترک را داشته‌اند.
شریعت پناه خاطر نشان کرد: بحث پیشگیری از آسیب اجتماعی طلاق یک بحث عمیق و ریشه ای است که مستلزم برنامه ریزی دقیق و کار جمعی منضبط و مستمر است.
استان یزد یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت دارد.
7536/ 6197 دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.