عباس وطن خواه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با تاکید به اینکه اولویت بانک توجه به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از بخش صنعت و تولید کنندگان است، افزود: در این ارتباط تسهیلات پرداختی به صنعت در پنج ماهه سال جاری نسبت به سال 95 افزون 770 میلیارد ریال معادل 24درصد رشد دارد.
وی با بیان اینکه اولویت دیگر حمایت از صنایع و معادن و بنگاه های کوچک و متوسط است، یادآور شد: این مجموعه با 50 شعبه در استان سال گذشته در کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با پرداخت تسهیلات به صنایع و واحدهای تولیدی جایگاه دوم را در میان بانک های استان کسب کرد.
مدیر شعب بانک سپه یزد با بیان اینکه میزان تسهیلات پرداختی به بخش های مختلف در پنج ماهه سال 96 نسبت به 12ماهه سال 95 با 850 میلیارد ریال افزایس به بیش از
پنج هزار و 970 میلیارد ریال رسید ، اضافه کرد: در این مدت تسهیلات پرداختی در بخش کشاورزی نیز با 11 درصد رشد به 33 میلیارد ریال رسید.
وی در ادامه گفت: امسال شاخص سپرده کل ریالی 11.8 درصد رشد دارد و سپرده های موثر قرض الحسنه جاری نیز شاهد 20 درصد رشد نسبت به پارسال است و سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت با رشد 21 درصد و بلندمدت با رشد 8.6 درصد نسبت به اسفند سال گذشته برخوردار است.
وطن خواه گفت: واحد ارزی استان نیز پس از لغو تحریم ها که به همت مسئولان نظام و دولت تدبیر و امید انجام شد، رشد چشمگیری یافت تا جایی که این واحد جزو رتبه های برتر واحدهای ارزی مراکز استان ها به حساب می آید.
وی صدور حواله های ارزی و اعتبار اسناد ارزی در سال 95 را 295 مورد با بیش از 39 میلیون دلار ، اعتبار داخلی ریالی را 29 فقره، 332 میلیارد ریال و حواله های ارزی وارده را نیز 638 هزار دلار عنوان کرد.
این مسئول تصریح کرد: در پنج ماهه سال 96 تعداد حواله های ارزی و اعتبار اسناد ارزی 133 مورد به مبلغ 17 میلیون دلار و اعتبار ریالی 11 مورد بیش از 161 میلیارد ریال بود که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در بخش حواله های ارزی و اعتبارات اسنادی ارزی 17.5 درصد رشد دارد.
وی در ادامه فعالیت های مدیریت شعب استان یزد را در زمینه خدمات الکترونیکی مثبت ارزیابی کرد و افزود : این مجموعه از ابتدای سال 96 تاکنون حدود 65.7 درصد در خدمات الکترونیک رشد دارد، امیدواریم این روند تا پایان سال نیز بیشتر شود.
مدیر شعب بانک سپه استان در باره طرح ضربتی وام ازدواج که از ابتدای مرداد ماه امسال در چند بانک بزرگ کشور آغاز شد ، گفت: این نهاد مالی از ابتدای اجرای این طرح در مدت 30 روز 29.5 میلیارد ریال به 278 نفر از زوج های جوان وام پرداخت کرد.
وطنخواه با بیان اینکه از مرداد سال 95 تاکنون 100 میلیارد و 650 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شد، یادآور شد: جدیت و داوطلب شدن بانک سپه برای اجرای طرح ضربتی وام ازدواج در راستای توجه به مسئولیت اجتماعی است، امیدواریم تا پایان اجرای این طرح با استقبال زوج ها و در جهت رشد شاخص های کلان اقتصادی و نیز رفع نیازهای مردم تدوام یابد.
در سال 95 از 11هزار میلیارد ریال سهم در نظر گرفته شده برای استان هشت هزار و 600 میلیارد ریال به واحدها پرداخت شد و یزد از لحاظ میزان پرداخت در جایگاه چهارم کشور قرار گرفت .
با توجه به افزایش اعتبار دولت در پرداخت تسهیلات رونق تولید، پیش بینی می شود امسال 15هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی استان پرداخت شود.
1968* 2047* خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.