سید محمد میرمحمدی روز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل موسسه خیریه غیر انتفاعی کوثر یزد به احداث واحدهای صنعتی در دشت مهریز - اردکان در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: با توسعه فضای سبز و جلوگیری از صدور مجوز استقرار صنایع آلاینده و پرآبخواه در ایجاد فرایند توسعه متوازن تلاش کنیم و طرحی که در این زمینه می تواند موثر باشد طرح در دست احداث باغشهر موسسه کوثر است.
وی به محدودیت فضای سبز و اماکن تفریحی و خدمات دهی به گردشگران در یزد اشاره کرد و گفت: باغشهر می تواند این کمبود را در حوزه تفت- مهریز و یزد جبران کند و هم از منظر محیط زیست و ایجاد فضای مناسب و در اختیار نهادن محیط تفریحی و اقامتی برای مردم و گردشگران خارجی نقش موثری ایفا کند.
وی ادامه داد که هیئت مدیره جدید موسسه کوثر باغشهر را در قالب یک مجموعه مسکونی، تفریحی، گردشگری و زیست محیطی ببینند و بر مبنای آن حرکت کنند.
استاندار یزد با اشاره به صحبت های مدیرعامل سابق موسسه مبنی بر درآمد زایی باغشهر گفت: دستیابی به این سطح از درآمد غیر ممکن نیست منتهی تحقق آن کاری دشوار و زمان بر است و اکنون در مرحله اول با موانع جدی برای تحقق این درآمدها مواجه هستیم و می طلبد که این موانع گام به گام کنار گذاشته شود تا این اهداف قابل دسترسی باشد.
میرمحمدی ، تکمیل باغشهر بر مبنای پارامترهای تجاری، اجتماعی، زیست محیطی و هوشمند سازی را امری مهم خواند و با اشاره به بازدید اخیر برخی مدیران بنیاد جهانی انرژی از موسسه و تایید فعالیت های صورت گرفته افزود: اطمینان دارم فرد، دستگاه و یا موسسه ای از اینکه باغشهر از مزیت های بسیاری برخوردار است تردیدی به خود راه نخواهد داد.
وی بیان کرد: اجرای باغشهر با برنامه ریزی و نگاه آینده نگر در حال انجام است و با توجه به کم آبی استان و نیاز به فضای سبز و صنعتی بودن آن به عنوان یکی از ضرورت های استان تلقی می شود،این مجموعه به گونه ای طراحی شده تا شرایط زندگی آرام و توام با آسایش مردم در کنار پهنه صنعتی موجود در این منطقه، ایجاد شود.
استاندار یزد گفت: برای تامین آب مورد نیاز باغشهر برای آبیاری باغات پیش بینی های لازم در خصوص تخصیص آب تصفیه خانه فاضلاب یزد صورت گرفته و با احداث خط انتقال این مهم انجام خواهد شد.
میرمحمدی با قدردانی از خدمات مدیر عامل سابق موسسه کوثر و هیات مدیره گفت: همه باید در هر جایگاهی هستیم برای پیشرفت و آبادانی این دیار و رفع مشکلات مردم با هم نهایت همکاری را داشته باشیم و داشتن چنین روحیه ای نشان از بزرگواری و درک شرایط و تفکر مردم محور مدیران ماست.
میرمحمدی ، دوره مدیریت عاملی موسسه کوثر را 2 ساله ذکر کرد و ایجاد تغییرات جدید را در راستای تصمیم جدید هیات امنا دانست که با همفکری و لحاظ شرایط حال و آتی موسسه اتخاذ شده است.
استاندار یزد ، تصویب آیین نامه مالی و معاملاتی موسسه توسط هیئت امنا را از جمله اقدامات خوب دانست و گفت: همواره کارکردن با دشواری هایی همراه بوده و معمولا کسانیکه به دنبال ایراد گرفتن و کارشکنی هستند، به سراغ افرادی می روند که در حال تلاش و تکاپو هستند و شاید یکی از دلایل برخی عدم موفقیت ها در استان در سال های اخیر، همین کارشکنی ها و رفتارهای ناصواب در حق خدمتگزاران و تلاشگران عرصه های مختلف بوده که از سوی برخی روی داده است.
وی افزود: هدف کلی از طرح این مباحث حاشیه ای، درگیر نمودن مدیران با موضوعات پوچ و بی اساس است و در این میان برخی نهادهای نظارتی و قانونی نیز آنگاه که در جریان این مباحث قرار می گیرند، برای رفع شبهه و عمل به وظایف قانونی خود به موضوع ورود می کنند که امری طبیعی است.
استاندار یزد به مشکلات و مسائل پیش روی هیات مدیره و مدیر عامل سابق موسسه اشاره کرد و از مدیر عامل جدید و اعضای هیئت مدیره و هیئت امنا خواست تا با جدیت بیشتر در مسیر رفع مسائل و مشکلات و پیشبرد اهداف موسسه و تکمیل باغشهر و مجموعه مسکونی، تفریحی و گردشگری در دست احداث تلاش کنند.
میرمحمدی افزود: در خصوص تغییرات ایجاد شده در هیات مدیره موسسه کوثر، برخی مباحث نادرست و حدسیات و حواشی غلط مطرح شد که هیچکدام صحت ندارد و این تغییرات طبق روال در پایان دوره 2 ساله اخیر مدیریت صورت گرفته و دوستان دیگری جایگزین شده اند تا با انگیزه و تلاش بیشتر امور را مدیریت نموده و به پیش ببرند.
وی ، ایجاد حواشی، طرح شایعات و اعمال برخی کارشکنی ها و طرح برخی مباحث خلاف واقع را برای استان و مردم آسیب زا دانست و تاکید کرد: اگر در هر صورت به دلیل طرح این مباحث، کاری بر زمین بماند و طرح ها طبق برنامه پیش نرود، در حقیقت به نوعی در حق مردم استان خیانت صورت گرفته و مرتکبین این مباحث باید پاسخگوی افکار عمومی، وجدان خویش و در نهایت خدای متعال باشند.
در این مراسم از خدمات نبوی زاده مدیر عامل سابق موسسه تجلیل و پورفلاح به عنوان مدیر عامل جدید موسسه معرفی شد.
در سه هزار و 500 واحد صنعتی استان یزد حدود 100هزار نفر فعالیت دارد. این استان یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد.
7536* 2047*دریافت کننده*کاظم سبحان زاده*انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.