مسئول ستاد بزرگداشت آیین حضرت ابراهیم(ع) شهرستان ابرکوه در حاشیه مراسم یادشده به خبرنگار ایرنا، گفت: در این ارتباط 35 راس گوسفند و 2راس گوساله در کشتارگاه دام زیرنظر اداره دامپزشکی و نظارت بهداشت شهرستان ذبح شد .
علی اصغر قیومی افزود: در این ارتباط بیش از هزار و 600کیلوگرم گوشت با کمک جوانان بسته بندی و در اختیار یکهزار و400 نفر از نیازمندان شهرستان گذاشته شد.
وی با بیان اینکه بیش از 340 نفر از خیران و مردم ابرکوه با اهدای 500 میلیون ریال در این طرح مشارکت کردند، ادامه داد: جمعی از جوانان و خیران مرکز نیکوکاری محله درب قلعه ابرکوه نیز در برگزاری این آیین همکاری کردند.
همچنین امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه تلاش ستاد بزرگداشت آیین حضرت ابراهیم(ع) ابرکوه در این ارتباط ستودنی است، اظهارکرد: این طرح یکی از نمادهای مناسک قربانی حج ابراهیمی(ع) است .
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی با قدردانی از مشارکت خیران در این سنت حسنه تاکید کرد: خیران با اهدای کمک های خود در توزیع بسته های غذایی در فصول مختلف و اعیاد و مناسبت های اسلامی نیازمندان را یاری می کنند.
وی با بیان اینکه یکی از سر فصل های زندگی ایمه دین (ع) رسیدگی به نیازمندان است، اظهار کرد: در قرآن کریم انفاق و کمک به نیازمندان و فعالیت های بشردوستانه بسیار سفارش شده است .
وی با قدردانی از مشارکت خیران و مردم در این سنت حسنه اظهار امیدواری کرد که این طرح الگویی برای دیگر شهرستان ها باشد.
به گفته رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه، ستاد احیای حضرت ابراهیم (ع) در این شهرستان هرسال تعدادی دام سبک و سنگین را با نظارت دامپزشکی و همکاری شبکه بهداشت و درمان این شهرستان ذبح و گوشت آن را بین نیازمندان توزیع می کند.
دکترعلی فاتحی نیا،افزود: در روز عید قربان در مجموع 44 راس دام سبک و هفت راس دام سنگین در کشتارگاه با رعایت مسایل شرعی و بهداشتی ذبح شد.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540*2047* خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.