این طرح ها با ایجاد اشتغال برای حدود 150 نفر در بخش های تولیدی ، کشاورزی ، صنعتی ، خدماتی، عمران شهری و روستایی اجرا شده است .
در اجرای این طرح ها 470 میلیارد ریال از محل بودجه دولتی و بقیه توسط بخش خصوصی و تسهیلات بانکی تامین و پرداخت شده است .
استاندار یزد در آیین افتتاح طرح های یاد شده گفت: ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران در اجرای طرح های مختلف اقتصادی جزو اولویت های دولت در استان است .
سید محمد میرمحمدی افزود: مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های دولتی نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری و سیاست های دولت دارد.
وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر تاکید کرد: هفته دولت فرصت مناسبی برای پیوند هرچه بیشتر دولتمردان با مردم است، باید قدر فعالیت و خدمت به جامعه را دانست.
میرمحمدی از حضور سرمایه گذاران در اجرای طرح های مختلف تولیدی و صنعتی در استان به مناسبت هفته دولت قدردانی کرد و آمادگی مسئولان را برای هرگونه همکاری با بخش خصوصی یادآور شد.
همچنین فرماندار مهریز گزارشی از آخرین وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان در دولت تدبیر و امید و برنامه های آینده با حضور بخش خصوصی ارائه کرد.
سید محمد رستگاری گفت: موقعیت شهرستان به خاطر قرار گرفتن در مسیر جاده اصلی تهران ، بندرعباس زمینه بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری است و آمادگی ها برای همکاری کامل وجود دارد.
در مهریز 120 واحد تولیدی و صنعتی با اشتغالزایی حدود 2 هزار نفر فعال است .
هم اکنون 30 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان یزد وجود دارد که از این تعداد 13 شهرک صنعتی مصوب، 15 ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در زمینه های شیمیایی، نساجی، فلزی، غذایی، کانی غیرفلزی، سلولزی، برق و الکترونیک فعالیت می کنند.
وسعت شهرک ها و نواحی صنعتی استان 6 هزار و 622هکتار است و 92 درصد صنایع استان در حوزه صنایع خرد، کوچک و متوسط است که 60درصد اشتغال صنعتی و 40 درصد سرمایه گذاری بخش صنعت را شامل می شود.
در مجموع سه هزار و 700 واحد صنعتی در استان یزد وجود دارد.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7536* 2047* خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.