محمود مصری نژاد، سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای رعایت ضوابط و مقررات تبیین شده در فعالیت این مجتمع ، مراحل استخدام و برگزاری آزمون فنی - تخصصی تحت نظارت مسئولان ذیربط شهرستان برگزار می شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون 90 درصد نیروهای جذب شده در واحد فولاد سازی مجتمع بومی هستند و در این ارتباط برای حفظ ارزش افزوده تولید فولاد ، واحدهای تکمیلی چرخه فولاد توسعه و تکمیل خواهد شد.
این فعال معدنی با اشاره به اهمیت ایجاد واحدهای صنعتی قانونمند و دوستدار محیط زیست در ایجاد اشتغال و توسعه مناطق استقرار آنها، تاکید کرد: مجتمع یاد شده متعهد به ایجاد حدود 270 هکتار فضای سبز است که در حال حاضر به رغم نبود زمین مناسب و وجود اراضی گچی، آهکی و دارای آب شور،480 هکتار فضای سبز ایجاد شده است .
مدیر مجتمع صنعتی چادرملو با اشاره به طرح های توسعه مجتمع یادآور شد: آب و برق از زیرساخت‌های اصلی توسعه صنایع فولاد است ، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با احداث و بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی علاوه بر تامین برق مورد نیاز صنایع مستقر در مجتمع، بخشی از نیاز انرژی منطقه را تامین کرده است .
به گفته مصری نژاد، ساخت نیروگاه از آبان سال 1391 آغاز شد و اواخر سال 1395 به بهره برداری رسید ، این نیروگاه دارای دو واحد گازی و یک واحد بخار است که برای ساخت آن 13هزار و 698 میلیارد ریال سرمایه گذاری شد .
مدیر مجتمع صنعتی اردکان ، اجرای طرح شبکه فاضلاب شهر اردکان، تصفیه و انتقال آن به واحدهای صنعتی مستقر در مجتمع را یکی از طرح های زیربنایی تامین آب عنوان کرد.
وی یادآور شد: مناطق بیابانی عمدتا با کمبود آب مواجه اند،برای تامین آب مورد نیاز صنایع در این مناطق باید تمهیداتی اندیشید، در توافق با شرکت آب و فاضلاب استان یزد اقدام به اجرای طرح جمع آوری پساب های خانگی ، تصفیه و انتقال آن به مجتمع صنعتی چادرملو در 25 کیلومتری شهر اردکان شده است.
مصری نژاد زمان اجرای این طرح را فروردین سال 1393 ذکر کرد و گفت: به زودی بهره برداری از این طرح آغاز می شود و برای اجرای آن یک هزار و 939 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
وی در مورد طرح های جدید صنعتی اجرا شده اظهار کرد : این مجتمع برای تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده در فرآورده های فولادی طرح ساخت کارخانه فولاد و احیای چادرملو را از سال 1389 در محل مجتمع آغاز کرد.
وی عنوان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها، واحد فولاد سازی در بهمن ماه سال گذشته تکمیل و به بهره برداری رسید .
وی اظهار کرد: برای ساخت این واحد صنعتی که ظرفیت آن سالانه یک میلیون تن شمش فولاد قابل افزایش تا یک میلیون و 300 هزار تن است بیش از 12 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شد .
این مسئول افزود: همچنین برای ساخت واحد احیای مستقیم هم که در مجاورت واحد تولید شمش ساخته شد، 6 هزار و 318 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است ، با ساخت این واحد ، آهن اسفنجی مستقیم و قبل از سرد شدن وارد کوره ذوب می شود که با این شیوه تولید، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب و برق می شود .
وی ظرفیت تولید سالیانه این واحد را یک میلیون و 550 هزار تن آهن اسفنجی برشمرد و اظهار امیدواری کرد که این واحد قبل از پایان سال 96 تکمیل شود.
مصری نژاد در ادامه از طرح افزایش تولید گندله در کارخانه گندله سازی مجتمع یاد شده به عنوان یکی دیگر از طرح های توسعه منطقه یاد کرد و افزود: کار ساخت این طرح از سال گذشته آغاز شد که با اتمام آن ظرفیت تولید گندله از سه میلیون و 400 هزار
تن به چهار میلیون تن افزایش می یابد .
به گفته وی در حال حاضر ظرفیت واحد سه میلیون و 700 هزار تن است، انتظار می رود تا پایان سال جاری به چهار میلیون تن برسد و در اجرای این طرح که بدون توقف خط تولید انجام می شود، 905 میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده است .
به گفته وی مجتمع یاد شده تاکنون در حد توان و در چارچوب ضوابط و تکالیف خود، در زمینه های علمی آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی و محرومیت زدایی منطقه حمایت های قابل توجهی انجام داده است.
مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی استان یزد است، نقش موثری در جذب افراد جویای کار دارد .
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544 ** خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.