به گزارش خبرنگار ایرنا ، احمد طالبی روز سه شنبه در دیدار اعضا مجمع سازمان های مردم نهاد یزد افزود: هم اکنون 35 سمن جوانان مجوز دار در حال فعالیت هستند و 10 سمن نیز درخواست مجوز دادند که در حال بررسی و صدور مجوز هستیم.
وی ادامه داد: مجمع سمن های جوانان یزد باید تلاش کنند با فرهنگ سازی جوانان را به ایجاد سمن و فعالیت در حوزه های مختلف ترغیب کنند و نیز تلاشمان این است تا بستر مناسبت تری برای فعالیت جوانان در قالب سمن ها فراهم شود.
این مسئول اظهار داشت: مجمع سازمان های مردم نهاد در تصمیم سازی حوزه جوانان استان یزد نقش ارزنده ای دارد و در اصل زبان گویا طیف وسیعی از جوانان استان است.
طالبی ، هویت بخشی به نقش جوانان در جامعه را لازمه قوام بخشیدن به پروژه مطالبه گری ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه نگاه دولت تدبیر و امید برون سپاری کارها و واگذاری امور به مردم و به خصوص جوانان است که حمایت های گسترده ای از فعالیت سازمان های مردم نهاد نیز صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: امیدوارم مجمع سمن های جوانان استان به عنوان یک تشکیلات بینابینی و عمومی بین دولت و سازمان‌های مردم نهاد، بتوانند فعالیت کنند و تأثیرگذار باشد.
استان یزد 47 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار سازناندهی شده زیر پوشش بیمه ورزشی دارد.
7536/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**
irnayazdd@
***
امام جمعه مهریز گفت: ستاد نماز جمعه باید با انجام برنامه های فرهنگی زمینه حضور گسترده مردم و بخصوص جوانان را در این آیین عبادی سیاسی فراهم کند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی روز دوشنبه در جلسه ستاد نمازجمعه مهریز افزود: برنامه ریزی برای اجرای برنامه های مناسب در جلب و جذب مردم و جوانان به نمازجمعه بسیار ضروری است.
وی ادامه داد: حضور گسترده مردم و جوانان در نمازهای جمعه تبلور عینی وحدت اسلامی آحاد مردم است و نقش مهمی در شکست توطئه های دشمنان دارد.
امام جمعه مهریز خاطر نشان کرد: فراهم کردن زمینه حضور جوانان مومن و ولایتمدار در نمازهای جمعه باید همواره مدنظر مسئولان و عوامل ستاد باشد.
محی الدینی گفت: واگذاری برخی از امور ستاد نمازجمعه و فعالیت ها به جوانان علاقمند از مسائلی است که باید همواره جدی گرفته شود.
همچنین سید هدایت بنی فاطمه رییس ستاد نمازجمعه مهریز گزارشی از فعالیت های انجام گرفته در ماه های اخیر در بخش های مختلف ارائه داد.
مدیران فرهنگی شهر مهریز هم به طرح دیدگاه های خود در زمینه برگزاری هرچه باشکوهتر نمازجمعه در این شهرستان پرداختند.
از سال 1359 نمازجمعه در مهریز اقامه می شود و حجت الاسلام محی الدینی بعد از دو امام جمعه متوفای این شهر شامل مرحوم حسینی منش و برهان سومین امام جمعه محسوب می شود.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری شهر یزد قرار دارد.
7541/ خبرنگار: ندا سبحان زاده**
irnayazdd@
***
رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: طرح آگاهی سازی پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی در این شهرستان اجرایی شد.
امیرولی عضدزاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : سالمندان در جامعه امروز از گروه های بزرگ اجتماعی به شمار می آیند که طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت بیشترین خدمات بهداشتی، درمانی را به خود اختصاص می دهند.
وی اضافه کرد: با افزایش سن، ظرفیت کارکردی اندام های بدن کاهش یافته و بیماری ها در این دوران افزایش می یابد و این امر به تدریج خوداتکایی و کیفیت زندگی سالمند را تحت تأثیر قرار می دهد.
عضدزاده یکی از مهمترین راهکارها جهت سازگاری با دوران سالمندی و دستیابی به یک زندگی سالم و موفق در این دوران را ، آموزش سالمندان و خانواده های درخصوص نیازها و مسائل دوران سالمندی با بهره گیری از ابزارهای مختلف آموزش دانست.
این مسئول افزود : در همین راستا اداره بهزیستی شهرستان اردکان با همکاری موسسه غیر انتفاعی باران ، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی آگاه سازی پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی ویژه افراد سالمند (افراد بالای 60 سال) و افراد میانسال (افراد 60-45 سال) شهرستان نموده است.
وی تصریح کرد: عناوین دوره های آموزشی برگزارشده شامل سکته مغزی، بیماری قلبی عروقی، استئوپروز (پوکی استخوان) ، استئوآرت ، دیابت و سقوط در سالمندی می باشد و تا کنون بیش از 70 نفر از سالمندان اردکانی در این دوره ها شرکت کرده اند.
بر اساس آخرین سرشماری سال 1395بیش از 9 و سه دهم درصد از جمعیت شهرستان اردکان را سالمندان 60 ساله و بالاتر تشکیل می دهند.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.