به گزارش ایرنا ، محمدرضا صحتی روز شنبه به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران در تشریح عملکرد این مجموعه اظهار کرد: هم اکنون تعداد مشترکان برق استان یزد از مرز 630 هزار گذشته که 511 هزار و 855 مشترک آنها خانگی و 10 هزار و 324 مشترک هم صنعتی هستند.
وی درباره وضعیت فروش برق به مشترکان در شرکت توزیع تصریح کرد:50 درصد فروش انرژی در بخش صنعت و بعد از آن 22 درصد در خانگی و 16 درصد کشاورزی مصرف می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان، بیشترین میزان پیک برق از نیمه خرداد تا نیمه شهریور را یکهزار و 408 مگاوات اعلام کرد و افزود: در این مدت بیشترین میزان پیک مصرف برق در بخش شرکت توزیع 817 مگاوات بوده در حالی که پیش بینی 845 مگاوات بوده و در سال 92 این میزان 723مگاوات بود.
صحتی درباره فعالیت های کاهش پیک مصرف اظهار کرد: اوایل خردادماه برای کاهش مصرف در روزهای گرم و ساعات بحرانی که 40 درجه بوده است برنامه ریزی شد.
وی ادامه داد: در خردادماه تعداد روزهای گرم و بحرانی هشت روز و جمعا 64 ساعت بوده ولی بیشترین ساعات در تیرماه ثبت شده است .
این مسئول با بیان اینکه در نیمه خرداد تا نیمه شهریور 25 روز با 200 ساعت بحرانی داشتیم خاطرنشان کرد: برای کنترل مصرف برق در این مدت برای با همکاری صنعت، ستادی تشکیل شد تا طرح هایی را پیش بینی و اجرا کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد اضافه کرد: یکی از این طرح ها اجرای طرح تعطیلات و تعمیرات تابستانه بود که در قالب آن 297 واحد در سال جاری همکاری کردند و سال گذشته به این واحدها یک میلیارد و 840 میلیون تومان تسهیلات پاداشی داده شده است.
صحتی ادامه داد: با کشاورزان نیز توافق شده که در چهار ساعت پیک مصرف از چاهها استفاده نکنند تا در 20 ساعت دیگر نیز برق مجانی داشته باشند ضمن آنکه در حوزه ادارات نیز 3.4 مگاوات کاهش پیک مصرف داشتیم.
وی در ادامه درباره اقدامات و فعالیت های شاخص در راستای اقتصاد مقاومتی در بخش توزیع هم گفت: در این بخش طرح های اولویت داری دیده شده که نخستین مورد آن کاهش تلفات به زیر 10 درصد و نصب 50هزار دستگاه کنتور هوشمند فهام ( فراسامانه هوشمند انرژی و مدیریت مصرف) بوده که سهم یزد در سال قبل 800 عدد بوده که چهار هزار عدد در استان نصب شد.
وی درباره اهم فعالیت های انجام شده در راستای کاهش تلفات ادامه داد: تلفات برق در استان 9.5 درصد بود که در هدف گذاری 6.8 درصد در نظر گرفته شده بود که سال گذشته در پایان طرح جهادی کاهش تلفات به 7.2درصد رسید.
مدیرعامل توزیع برق یزد افزود: ابلاغ نصب کنتور در مناطق روستایی و ییلاقی خارج از دسترس و تصویب طرحهای کاهش تلفات با 11.2 میلیارد تومان از دیگر فعالیت ها در این بخش است.
صحتی درباره طرحهای توسعه انرژی تجدید پذیر زیر 100 کیلووات گفت:473 مجوز به ظرفیت 3 مگاوات صادر شده و تاکنون 139 نیروگاه به شبکه متصل شده و ظرفیت این نیروگاه ها 681 کیلووات است.
وی میزان نیروگاه ظرفیت سازی شده و آماه نصب را 13.8 مگاوات اعلام کرد و افزود: 21 مگاوات نیز مجوز برای نیروگاه های تجدید پذیر صادر شده با این حال مقدار نیروگاههای بالای 7 مگاوات در استان که متولی آن برق منطقه ای بوده زیاد است.
وی درباره وضعیت خاموشی های برق هم گفت: در سال گذشته متوسط خاموشی در سطح کشور 800 دقیقه است اما در استان یزد 90 دقیقه و معادل حدود یک نهم کشور بوده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد با بیان اینکه از 973 روستای این استان 921 روستا برقدار هستند گفت: در مجموع، 99.7 درصد جمعیت این روستاها از نعمت برق بهره مند هستند.
صحتی درباره طرح های قابل افتتاح در هفته دولت از بهره برداری از 65طرح با 10.5 میلیارد تومان خبر داد و افزود: این طرحها در پنج حوزه برق رسانی به مسکن مهر شهری و روستایی ، توسعه و ساخت شبکه در مناطق شهری و روستایی ، بهینه سازی شبکه ها ، تامین روشنایی شهرها و روستاها و نصب کنتور طرح فهام است.
1968/ 6197 خبرنگار : محمودرضا رحمانی* * انتشار : فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.