هادی مقیمی روز پنجشنبه در نشستی برای بررسی مشکل ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان افزود: با اجرای این پروژه تک‌ تک خانه‌ها و مشترکان می‌توانند ارتباطات مخابراتی خود را بر یک بستر فیبری متمرکز کنند.
مقیمی با ابراز امیدواری از این‌که وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات بتواند همگام با سیاست‌ های نظام و دولت در رسیدن به توسعه پایدار گام مؤثری بردارد؛ گفت: جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات٬ امروز هم برای مجلس شورای اسلامی و هم برای دولت و سایر نهادها ثابت شده است و این امر می‌تواند باعث ارتقای این حوزه شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 22 روستای اردکان از پوشش اینترنت ADSL برخوردار است، بیان کرد: در فرآیند برنامه‌ریزی توسعه روستایی، یکی از اولویت‌های اساسی توجه به فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌عنوان پیشران توسعه است.
وی با بیان این‌که در حوزه ارتباطات٬ پست نیز می‌تواند در عرصه ارایه خدمات، حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد، افزود: بازیابی جایگاه و نقش پست از دستاوردهای وزارت ارتباطات در دولت یازدهم است.
همچنین مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد نیز با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در توسعه بخش ICT در شهرستان اردکان، اظهار کرد: تا پایان سال جاری 36 روستای اردکان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.
اکرم فداکار افزود: 14 روستای اردکان به طرح همت اضافه ‌شد، این طرح تا اواسط سال 97 اجرایی خواهد شد.
این مقام مسئول در خصوص مشکلات آنتن‌دهی تلفن همراه در بعضی از روستاها گفت: با توجه به منابع محدود ٬ دولت قصد دارد بر اساس اولویت‌بندی و به مرور زمان ضمن تأمین منابع٬ اتفاقات مدبرانه‌ای را در این حوزه رقم بزند.
همچنین مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد اظهار کرد : در یک سال گذشته 83 پروژه با اعتباری افزون ‌بر 110میلیارد ریال در شهرستان اردکان به بهره ‌برداری رسید و در هفته دولت سال 96 نیز 13 پروژه دیگر با سرمایه‌گذاری افزون بر 15 میلیارد ریال افتتاح می‌شود.
مهدی مقوم افزود: همچنین در مدت یک سال گذشته 39 سایت 4G و 3G در شهرهای اردکان، احمدآباد و روستای ترک‌آباد راه‌اندازی شده است.
مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان نیز اظهار کرد: سیستم‌های فیبر نوری و فرستنده‌های مایکروویوی استان در 20 ایستگاه متمرکز هستند که پنج ایستگاه از آن در اردکان قرار دارد.
رضا ذوالفقاری با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در توسعه ارتباطات و زیرساخت، مطرح کرد: قبل از سال 92 پهنای باند استان یزد 6 گیگابیت بوده که در دولت یازدهم به 50 گیگابیت توسعه‌یافته است.
وی بیان کرد: میزان سرمایه‌گذاری در خصوص پروژه‌های انتقال فیبر نوری و توسعه‌هایی که در دولت یازدهم در استان انجام ششد افزون بر 130 میلیارد ریال است.
مدیرکل پست استان یزد نیز از راه‌اندازی 2 پروژه ملی در شهرستان اردکان خبر داد و گفت: پروژه جی‌نف و سیماک به‌عنوان پروژه‌های دارای اولویت در حوزه اقتصاد مقاومتی است.
مسعود دهقان اظهار کرد: سال گذشته مرحله اول پروژه جی‌نف در کشور آغاز به کارکرد و علاوه بر آن پروژه سیماک (سامانه یکپارچه‌سازی املاک کشور) تحولی بزرگ را در حوزه ملک و اماکن شهری و روستایی رقم خواهد زد.
در ادامه جلسه مدیر شعب پست‌ بانک استان با اشاره به این‌که « پست‌بانک » گسترده‌ترین شبکه بانکی کشور است؛ گفت: بیش از 10 هزار شعبه و دفتر خدمات بانکی برای ارائه خدمات به مردم و روستاییان فعالیت می‌کنند.
عباس قاسمی افزود: پست‌بانک در دولت تدبیر و امید موردتوجه ویژه قرار گرفت و با انعقاد هفت قرارداد با صندوق توسعه ملی برای حمایت از تولید و اشتغال در کشور در راستای اقتصاد مقاومتی گام‌های مؤثری برداشته شد.
وی با اشاره به اینکه روستاهای اردکان چهار دستگاه خودپرداز دارد؛ بیان کرد: در دولت یازدهم هزار دستگاه خودپرداز بانکی در مناطق روستایی کشور نصب شد که در این میان سهم شهرستان اردکان راه‌اندازی 2 دستگاه بود.
این مقام مسئول ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به دهیاری‌ها را از دیگر اقدامات در این حوزه برشمرد و گفت: 2 مورد تسهیلات با نرخ هشت درصد به دهیاری‌های اردکان اختصاص یافته است.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544 2047* خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.