محمد زاده رحمانی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح مرکز پارک علم و فناوری و مدرسه سما در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این شهرک زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق فعال می شود اظهار داشت: شهرک شفا (شرکت فناوری های آزاد) بستر و زمینه خوبی برای استقرار شرکت ها و کارگاههای که به سمت تولید محصولات و فناوری پیش می روند فراهم می کند.
وی با اشاره به اینکه با شرکت های صنعتی استان یزد در این رابطه تفاهم به عمل آمده است افزود:به زودی مجوز فعالیت و مدیریت شهرک شفا یا همان شرکت فناوری آزاد،به دانشگاه آزاد اسلامی بافق سپرده می شود.
زاده رحمانی در بخش دیگری از گفت و گوی خود ازمستند سازی ثبت ملی نماز ظهر عاشورا در بافق خبر داد و گفت: نماز ظهر عاشورا دراین شهر به عنوان یک اثر با شکوه معنوی،قابلیت ثبت ملی دارد.
وی تصریح کرد این موضوع در نشست ستاد اقامه نماز بافق با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد و جمعی از مسئولان محلی مطرح و عنوان شد که اقامه نماز ظهر عاشورا در بافق دارای خصوصیات بارز و برجسته ای است که باید با تلاش متولیان امر در فهرست آثار معنوی و میراث نا ملموس به ثبت برسد.
فرماندار بافق با اشاره به اینکه باید ابتدا این رویداد، برداشت و مستند سازی شود عنوان کرد: از مستندسازان و متخصصین استانی و کشوری برای ضبط این رویداد مهم دعوت به عمل می شود.
زاده رحمانی با بیان اینکه حماسه نماز ظهر عاشورا باید از طریق صدا و سیما و همچنین رسانه ها به استان و کشور معرفی شود تصریح کرد: با ثبت ملی نماز ظهر عاشورا به عنوان اثر میراثی ناملموس، بر ظرفیت و داشته های معنوی و مذهبی بافق افزوده می شود.
دهه اول ماه محرم با وجودیکه دست های سینه زنی و زنجیر زنی می کوشند که هر یک نسبت به دیگری برتری داشته باشد و هیئت های مذهبی دو محله لَرد و قَلعه تمام تلاش خود را به کار می بندند تا هر سال مراسم عزاداری محله خود را با شکوهتر از سال قبل برگزار کنند اما ظهر جمعه همه دسته ها و هیئت های عزا داری سید الشهدا(ع) متحد می شوند و نماز ظهر عاشورا را با عظمت خاص خود اقامه می کنند.
بافق با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543 خبرنگار : اصغرعسکری** انتشار:
irna yazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.