به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی این اداره کل ، محمد حسین ماجدی اردکانی در جمع مدیران و کارشناسان حوزه نظارت بر اجرای استاندارد افزود: این مدیرعامل کارخانه به دلیل جعل علامت استاندارد ایران، استفاده از سند مجعول و فک پلمپ استاندارد ، پس از گردش کار و صدور حکم از سوی رئیس یکی از شعب دادگاه کیفری دو شهرستان مهریز متهم شناخته شده و می بایست 12 سال حبس تعزیری را تحمل کند.
وی با ابراز تاسف از بروز این گونه شرایط در استان دارالعلم و دارالعباده یزد، اضافه کرد: این دادگاه با استناد به مواد 525 و 543 از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی ، نامبرده را از جهت هر یک از بزه های جعل و استفاده از سند مجعول به تحمل 10 سال حبس تعزیری و از جهت دیگر بزه انتسابی دایر بر فک پلمپ نیز به دو سال حبس تعزیری محکوم کرده است.
مدیرکل استاندارد یزد تصریح کرد: پیش از این و در سال جاری، مدیرعامل یک واحد تولیدی دیگر، بنا به حکم مراجع قضایی در شهرستان میبد به حبس تعزیری محکوم شده بوده است.
ماجدی اردکانی یادآور شد: قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب بهمن ماه 1371 و دیگر قوانین، ضوابط و دستورالعمل های مرتبط با استاندارد، به راحتی می تواند در اختیار استفاده کنندگان اعم از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قرار گرفته و توجه به مواد 9 تا 13 این قانون برای هر ایرانی امری ضروری است.
در مجموع در استان یزد سه هزار و 700واحد تولیدی فعال است و در سه سال گذشته برای بیش از 242 واحد تولیدی جدید پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر و پروانه یکهزار و 888 واحد تولیدی نیز تمدید شده است.
1968/6197 تنظیم کننده : محمودرضا رحمانی ** انتشار : فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.