به گزارش ایرنا، مسعود شریعتی روز یکشنبه در نشست مجمع خیران ازدواج یزد افزود: این مجمع برای برطرف کردن مشکلات ازدواج جوانان پس از بررسی دقیق، بهترین راهکارها را برای رفع مشکلات اتخاذ می کند.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت فعالیت های چند گانه ای که درباره جوانان تعریف شده یکی از مهمترین این فعالیت‌ها زمینه سازی برای ازدواج آنان است، که به همین دلیل بر اساس مصوبه ای در ستاد امور جوانان، مجمع خیران ازدواج راه اندازی شد.
شریعتی اظهار داشت: فعالیت مجمع خیران ازدواج تنها به تهیه مایحتاج اولیه شروع زندگی و در حوزه مسائل مالی نباید محدود شود بلکه توجه به موضوع های اجتماعی و فرهنگی ازدواج نیز باید مورد توجه آنان باشد بنحوی که جوانان و خانواده‌ها با ضرورت‌های ازدواج و تشکیل زندگی سالم آشنا شوند.
شریعتی با تاکید بر تغییر نگاه جامعه نسبت به موضوع ازدواج و فرهنگ سازی در این رابطه اظهار کرد: هرچند تامین جهیزیه و مایحتاج مورد نیاز برای زندگی جونان مانند شغل و سرپناه یک موضوع مهم است اما در حوزه مشاوره‌های قبل حین و بعد از ازدواج نیز باید مجمع فعالیت کنند.
در ادامه این نشست پس از بحث و تبادل نظر در خصوص برگزاری همایش بزرگ خیران ازدواج استان، حجت الاسلام صدوقی یادگام امام جمعه فقید یزد گفت: توجه به جوانان و فراهم کردن شرایط ازدواج آنان از اعمال ‌پسندیده در میان مومنان است و موسسه الزهرا(س) آمادگی همکاری در زمینه ازدواج و برگزاری همایش خیران ازدواج را دارد.
وی با تاکید بر اینکه باید با همفکری و ‌توجه تمام اقشار جامعه شرایط ازدواج ‌جوانان فراهم شود افزود: امکانات مردمی و دولتی باید با برنامه ریزی و کار کارشناسی در کنار هم برای زمینه سازی ازدواج آسان جوانان و ترغیب خیران به کمک در ازدواج آنان به کار گرفته شود.
در یکسال گذشته هفت هزار و 902 مورد ازدواج در دفاتر یزد به ثبت رسیده که این میزان ، استان را در رتبه 27 کشور قرار داده است .
7536/ 6014/ دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: کاظم شاملو
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.