محمد زاده رحمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، فعالیت 11 هزار کارگر در شهرستان بافق را یاد آور شد و اظهار داشت: مجموع افرادی که در ٢ سال گذشته به بیمه بیکاری رفته اند، حدود ١٥٠ نفر است که باید تلاش کنیم این رقم کمتر شود.
فرماندار بافق تصریح کرد: بیکار از نظرقانون بیمه، بیمه شده ای است که بدون میل و اراده خود بیکار شده و آماده به کار باشد.
او اضافه کرد: براساس این قانون، چنانچه بیمه شده ای به علت تغییرات ساختار اقتصادی کارگاه مربوطه و به تشخیص و تایید اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمیته اشتغال،بیکار موقت شناخته شود و همچنین بیمه شدگانی که به علت حوادث غیرمترقبه بیکار شوند، می توانند از مقررات این قانون استفاده کنند.
زاده رحمانی گفت: تشخیص ارادی بودن یا غیرارادی بودن بیکاری بیمه شده ، برعهده کمیته یا کار گروه اشتغال و اداره کار شهرستان بافق است.
وی افزود: کارگران فصلی در صورتی که صرفا در اثنای فصل کار اخراج شده و بیکاری آنها بلا اراده تشخیص داده شود مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهند بود.
رئیس کمیته اشتغال بافق در ادامه گفت: بیکاران دارای قرارداد کار با مدت معین در صورتی که براساس رأی مراجع حل اختلاف در اثنای مدت قرارداد اخراج شده باشند مشمول استفاده از بیمه بیکاری هستند.
فرماندار بافق خاطر نشان کرد: بیمه شده بیکار، برای دریافت مقرری بیمه بیکاری، باید حداکثر ظرف مدت ٣٠ روز از تاریخ بیکاری موضوع را به واحد تعاون ،کار و رفاه اجتماعی این شهرستان اطلاع دهد و آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی خود یا کار مشابه آن اعلام کند.
بیش از 78 درصد مردم بافق تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و از مزایای این نهاد بهره مند هستند.
بافق یکی از مهمترین شهرستانهای معدنی استان یزد است و کارگران زیادی در این حوزه به کار مشغولند.
این شهر با جمعیت 50 هزار نفر در فاصله 110 کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.
7543/ 6197 خبرنگار: اصغرعسکری** انتشار: فلاح
irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.