به گزارش ایرنا، سیدابوالفضل موسوی بیوکی روز شنبه پس از برگزاری نشست مجمع نمایندگان استان یزد در جمع خبرنگاران افزود: خط دوم انتقال آب به استان یزد با ظرفیت 100 تا 150 میلیون متر مکعب در سال با ساخت سد بهشت آباد محقق می شود که در این راستا از 2 سال پیش ردیف اعتبار در نظر گرفته و اوراق مشارکت برای آن منتشر شده است.
وی اضافه کرد: برای این خط انتقالی در سالجاری اعتبار قابل ملاحظه ای در نظر گرفته نشده که مقرر شد نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی مسئول پیگیری این موضوع شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: ظرفیت خط انتقال آب از سرشاخه های زاینده رود 100 میلیون متر مکعب در سال است که 65 میلیون متر مکعب از آن به یزد منتقل می شود.
موسوی تامین آب شرب مردم استان را محور این پروژه دانست و تصریح کرد: در نشست مجمع نمایندگان یزد مقرر شده نماینده شهرستان های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی مسائل مربوط به اجرای این خط انتقال آب را پیگیری کند.
وی با یادآوری طرح خط انتقال آب از خلیج فارس (خط 3) با سرمایه گذاری شرکت های صنعتی مس سرچشمه، گل گهر سیرجان و چادرملو ادامه داد: با دستور رئیس جمهوری 450 میلیون دلار وام از صندوق ذخیره ارزی به این موضوع اختصاص یافته و امید آن می شود تا پنج سال آینده این طرح به بهره برداری برسد.
وی خاطر نشان کرد: 25 درصد از آب این خط در اختیار شرکت چادرملو و صنایع همجوار این شرکت در حوزه صنعت استان یزد قرار می گیرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه هفت درصد منابع آب استان در بخش صنعت و خدمات مصرف می شود گفت: در این حوزه 115 هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.
موسوی خاطر نشان کرد: یزد استانی صنعتی و معدنی است و برای ادامه فعالیت در این بخش ها باید 500 میلیون متر مکعب آب تامین شود که مقرر شده، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان به همراه نمایندگان اردکان و یزد و اشکذر در مجلس نسبت به پیگیری این موضوع اقدام کنند.
وی ادامه داد: آب مورد نیاز در این بخش باید از طریق خلیج فارس یا دریای عمان تامین شود و مصرف آب در بخش کشاورزی و دامپروری هم هدفمند می شود.
در نخستین نشست مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی که روز شنبه به ریاست سیدابوالفضل موسوی نماینده یزد و اشکذر و با موضوع آب به مدت چهار ساعت در محل دانشگاه یزد برگزار شد، محمدرضا تابش نماینده اردکان، کمال دهقانی نماینده تفت و میبد و محمدرضا صباغیان نماینده مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد و جمعی از مدیران استان یزد حضور داشتند.
7532 / 6014/ خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: کاظم شاملو
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.