به گزارش ایرنا هادی مقیمی روز شنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد، با تأکید بر شناسایی افراد مستعد تحت پوشش این نهاد افزود: اصلی‌ترین کار کمیته امداد امام خمینی (ره) شناسایی ظرفیت و استعدادهای خانواده‌های تحت پوشش است، اینکه بدانیم این افراد چه استعداد و توانایی‌ دارند و از همان ظرفیت‌ها برای توانمندی خود آن‌ها استفاده ‌کنیم.
وی اضافه کرد: آنچه بسیار اهمیت دارد این است که فقر باعث از بین رفتن استعدادهای افراد تحت پوشش نمی‌شود بلکه نیاز به توجه دارد.
فرماندار اردکان با اشاره به رشد بالای جمعیت شهرستان اردکان و بروز آسیب‌های اجتماعی، تأکید کرد: تأمین نیازهای فرهنگی جمعیت تحت پوشش کمیته امداد باید به ‌اندازه تأمین نیازهای مالی و اقتصادی آن‌ها موردتوجه قرار گیرد.
مقیمی با بیان اینکه باید با برنامه‌ریزی هدفمند و صحیح تابوهای غلط شکسته شود،افزود: یک مسئول نباید سلیقه و فکر شخصی خود را کامل بداند بلکه باید زبان گفتگو در جامعه تقویت شود.
وی بیان داشت: یک شهروند در تمامی شرایط یک شهروند است و حقوق آن باید محترم شمرده شود، هر شهروند یک رسانه ملی است و نمی‌توان این را حذف کرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)هم ضمن تبیین اهمیت اشتغال مددجویان تحت پوشش، گفت: با توجه به روند و وضعیت صنایع شهرستان اردکان در این شهرستان زمینه مناسبی برای اشتغال مددجویان فراهم است.
محسن علیزاده افزود: قصد داریم با مساعدت و تعامل مابین مسئولین شهرستان اردکان با برنامه کوتاه‌مدت مناسبی در جهت رفع مشکل مسکن و اشتغال مددجویان کمیته امداد در این شهرستان شاهد اقدامات مناسبی باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در استان یزد 46 هزار و پانصد نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که در این میان آمار تحت پوشش شهرستان اردکان از میانگین استان یزد خیلی کم است.
اردکان با98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.