محمد رضا صباغیان بافقی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در بافق با بیان اینکه کارگران قرارداد یکماهه و سفید، امضا می کنند اظهار داشت: اکنون حق هیچگونه اعتراضی برای کارگر وجود ندارد و هیچ نهاد و تشکل صنفی نیست که از این قشر زحمت کش جامعه حمایت کند.
وی افزود: هم اینک بعضا اعضای شورای کارگری به علت حمایت از کارگران از محل کار اخراج می شوند و هیچ تشکل بر خاسته از میان کارگران وجود ندارد که با اختیارات قانونی مسائل و مشکلات کارگران را پیگیری و حل و فصل کند.
نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، مهریز و خاتم در مجلس افزود:در اجرای ماده 131 قانون کار، به منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارگران،کارگران مشمول قانون کار می توانند مبادرت به تشکیل انجمن یا تشکل صنفی کنند.
وی موضوعات تشکیل انجمن صنفی کارگری را تلاش در جهت ارائه راه حل برای فراهم آوردن تسهیلات بیشتر برای کارگران عضو این تشکل عنوان کرد.
صباغیان همچنین با اشاره به اصل 26 قانون اساسی گفت: در قالب ایجاد تشکل صنفی کارگری، کارگران می توانند از حق و حقوق خود دفاع کنند.
نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور همچنین با بیان اینکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بافق فقط یک بازرس دارد خاطرنشان کرد: چگونه می توان جامعه کارگری چند هزار نفری و دهها کارگاه، کارخانه و معدن را با یک بازرس پوشش داد.
بیش از هفت هزار نفر به عنوان کارگر در معادن بافق و شرکت های وابسته و نیز کارخانجات تعمیرات دیزلهای لکوموتیو راه آهن این شهرستان به کار اشتغال دارند.
چهار هزار نفر از این کارگران در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق مشغول به کار هستند.
بافق گنجینه معادن ایران در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543/ 6197 خبرنگار : اصغرعسکری** انتشار: فلاح
irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.