به گزارش ایرنا علی ربیعی روز پنجشنبه در آیین افتتاح فاز دوم مرکز تحقیقات سالمندی اردکان یزد با بیان اینکه در سال 1440 جمعیت 60 سال به بالای کشور به 30 میلیون نفر می رسد افزود: الان هم چهار میلیون و 800 هزار نفر از جمعیت کشور بالای 60 سال هستند.
وی با بیان این که استراتژی دولت، سالمند سالم است خاطرنشان کرد: تکلیف دستگاه های مربوطه در این حوزه به خوبی تعیین شده و در دستور کار است.
ربیعی افزود: ما باید برای 30 میلیون سالمند، فضای تفریحی آماده کنیم اما فضای تفریحی و زندگی سالمندان با دیگر افراد جامعه متفاوت است و باید مورد توجه مسئولان و دست اندرکاران در حوزه های مختلف قرار بگیرد.
این مقام مسئول توجه به فرهنگ دوران سالمندی را از دیگر دغدغه های مسئولان و دست اندرکاران کشور دانست و اظهار کرد: در حال حاضر بیش از سه میلیون زن بالای 60 سال در ایران زندگی می کنند.
وی در ادامه با بیان این که تغییرات ارزشی نسبت به سالمندان نباید در جامعه ما اتفاق بیافتد، تأکید کرد: فرهنگ رسیدگی به سالمندان باید به شکلی در جامعه نهادینه شود که کرامت سالمندان در هر حالی حفظ شود
فاز دوم مرکز تحقیقات سالمندی اردکان با صرف 13 میلیارد ریال اعتبار و با بازسازی و بهسازی مرکز توانبخشی حمیدیا، قابلیت تبدیل به فاز دوم را پیدا و فضای مجموعه به 1362متر مربع افزایش یافت.
اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: محمدحسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.