به گزارش ایرنا احمد تکتاز روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: درسه ماه نخست سال جاری نیز از 34 پرونده ارجاع شده به بهزیستی 9 درصد به سازش منجر شده است.
وی گفت: هدف اصلی بهزیستی سلامت و رفاه اجتماعی است و این مهم جز با کنترل و کاهش معلولیت ها و آسیب های اجتماعی محقق نخواهد شد.
وی با بیان اینکه 24 لغایت 30 تیرماه به نام هفته بهزیستی در کشور نامگذاری شده است، گفت:شعار هفته بهزیستی درسال جاری بهزیستی محور، مسئولیت و سلامت اجتماعی است.
تکتاز اظهار داشت: مشاوره های ژنتیک در حین بارداری توسط بهزیستی در حال انجام است که با این اقدام بسیاری از هزینه های پرداختی توسط والدین کاهش می یابد همچنین از تولد نوزادان معلول و با مشکلات جسمی جلوگیری می شود.
این مسئول همچنین از ساخت فیلم مستند ارائه خدمات بهزیستی به زوجین و نتایج آنها خبر داد و تاکید کرد: این اقدام برای اولین بار در استان قرار است توسط بهزیستی خاتم اجرایی شود.
وی گفت: شماره تلفن 1480 خط مشاوره تلفنی، 09628 شماره تلفن خط ملی اعتیاد و 123 اورژانس اجتماعی است که مردم می توانند با این شماره ها تماس گرفته و مشکلات خود را در این زمینه ها مرتفع نمایند.
تکتاز خاطرنشان کرد: میزان مستمری 318 نفر معلول تحت حمایت بهزیستی خاتم از ابتدای سالجاری افزایش 6 برابری داشته است که این می تواند کمک شایانی به رفع نیازهای این بخش داشته باشد.
وی با بیان این مطلب که بیشترین فعالیت ها در جامعه به معاونت پیشگیری و امور فرهنگی اختصاص دارد خاطر نشان کرد: مهمترین رسالت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری،اطلاع‌رسانی و ارتقای سطح آگاهی مردم جامعه در ارتباط با پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.
***پوشش کامل طرح غربالگری شنوایی و بینایی درخاتم
رئیس بهزستی خاتم از طرح اجباری غربالگری ژنتیک خبر داد و اظهار داشت:به منظور پیشگیری از معلولیت های ناشی از بیماری های ژنتیکی،طرح غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج در این شهرستان آغاز شده است.
تکتاز افزود: امسال حدود 240 زوج برای طرح غربالگری به بهزیستی مراجعه و برای آنان مشاوره ژنتیک انجام گرفت.
وی با بیان اینکه غربالگری بینایی و شنوایی با پوشش کامل در این شهرستان انجام شده است، گفت:در سال گذشته تعداد 150 نوزاد از نظر بینایی و 420 نفر نیز در زمینه شنوایی در مراکز تحت نظر بهزیستی تحت غربالگری قرار گرفتند.
650 معلول تحت پوشش بهزیستی خاتم
وی عنوان کرد:در حال حاضر 650 معلول جسمی حرکتی،ذهنی،اعصاب وروان،نابینا،کم بینا،ناشنوا، کم شنوا،تحت پوشش بهزیستی شهرستان خاتم قرار دارند که از این تعداد 318 مستمری بگیر هستند و مابقی به آنها خدمات ارائه می شود.
تکتاز خاطر نشان کرد:مصاحبه و مشاوره شغلی از طریق کارشناسان و مددکاران و تشکیل پرونده کارو اشتغال برای جامعه هدف، پرداخت تسهیلات خود اشتغالی از منابع موجود،پرداخت حق بیمه خویش فرمایی معلولین و مددجویان،پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی معلولین و مددجویان از جمله فعالیت‌های سازمان بهزیستی کشور و شهرستان است.
وی همچنین از سنجش بینایی یک هزار و 500 کودک سه تا پنج سال در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 9 نفر به تنبلی چشم مبتلا بودند که شناسایی و جهت ادامه درمان معرفی شدند.
هم اکنون در شهرستان خاتم تعداد 750 نفر تحت حمایت توانبخشی و اجتماعی بهزیستی شهرستان خاتم قرار دارند.
این شهرستان در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7534/ 6197 خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.