به گزارش علی غیاثی ندوشن روز چهارشنبه در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت افزود: در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال 1383 تاکنون هرساله همزمان با دهه کرامت جشنواره های رضوی در رشته های مختلف در کشورمان و حتی در عرصه بین المللی با مشارکت سازمانهای و نهادی دولتی و غیردولتی برگزار می شود.
وی ادامه داد: استان یزد پس از میزبانی هفت دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی، میزبانی جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی را عهده دار شده که در سالجاری بار معنوی فیلمها نیز ارتقا یافته است.
این مسئول اظهار امیدواری کرد از فرصت برگزاری برنامه های دهه کرامت در راستای معرفی هر چه بیشتر سبک زندگی رضوی و ترویج فرهنگی استفاده شود.
جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی که فراخوان آن از مهر ماه سال گذشته منتشر شد از هفتم تا نهم مرداد ماه با شرکت هنرمندانی از 27 استان کشور به میزبانی یزد در محل سینما تک برگزار می شود.
محسن رستگاری مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد استان یزد نیز در این نشست با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی مطلوب برنامه ها و فعالیتهای دهه کرامت تصریح کرد: باتوجه به همزمانی نخستین روز دهه کرامت با ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، شایسته است تا برنامه ریزی مناسب در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب صورت گیرد.
در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت نمایندگان دستگاه ها و ارگانهای مختلف از جمله سپاه الغدیر، آموزش و پرورش، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری، بهزیستی، حوزه هنری، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به ارایه برنامه های دستگاه متبوع خود در این دهه پرداختند.
همچنین محمدابراهیم رضایی مسئول تشریفات جشنواره زیر سایه خورشید اعلام کرد که دهمین دوره این جشنواره با حضور خادمان حرم حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) از پنجم تا 13 مرداد ماه با برگزاری 80 برنامه در سراسر استان برگزار می شود.
7532/ 6197 خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.