محمدرضا نعمت زاده عصر سه شنبه درحاشیه افتتاح شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در مذاکرات با 1+5 کشورهای طرف مذاکره متوجه شدند آنچه که جمهوری اسلامی درمنطقه دنبال می کند جزء صلح وامنیت نیست و سازمان ملل 6 بیانیه وقطعنامه علیه ایران را لغو کرد و کشورهای مختلف روابط خود را با ایران گسترش دادند که زمینه افزایش سرمایه گذاری را فراهم آورده است .
وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه صنعت بعد از برجام رشدی قابل توجهی داشته، گفت: قطعا رونق ما دربخش صنعت بیشتر و خیلی از فشارها که روی صنایع ایران بود، برداشته شده و در یکسال گذشته طرف های خارجی برای سرمایه گذاری در کشور رغبت نشان داده اند.
نعمت زاده تصریح کرد: فایناس ها در زمینه های مختلف به تدریج فعال می شود و وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی با چند کشور برای پوشش فایناس ها و اخذ تسهیلات برای سرمایه گذاری خارجی به توافق رسیدند.
وی ادامه داد: همکاری نکردن شرکت های خارجی به خاطر فشارهای سیاسی رفع شده و امروز صنایع و واحدهای خارجی با صنایع ایران همکاری دارند و از لحاظ صادرات نیز بازار محصولات کشور در حال گسترش است .
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با تاکید بر توسعه صنایع کم آبخواه در استان یزد با توجه به شرایط بحرانی آب خاطرنشان کرد: حدود هشت درصد آب کشور دربخش صنعت و بیش از 90 درصد در بخش کشاورزی مصرف می شود و باتوجه به نزولات آسمانی مختصر دراستان یزد باید روی صنایعی مثل صنایع فلزی که آب زیادی مصرف نمی کنند، تکیه شود.
وی همچنین با بیان اینکه منابع مالی بانک ها محدود است و جوابگوی درخواست ها نمی باشند، تصریح کرد: به بخش خصوصی توصیه می شود با منابع و سرمایه خودشان روی صنایع که آب نیاز ندارد، سرمایه گذاری کنند و می شود از منابع بانک های خارجی در پروژه های بزرگ سرمایه گذاری کرد و دراین زمینه وظیفه ما حمایت از سرمایه گذاران است که سرلوحه کار این وزارتخانه است.
نعمت زاده در خصوص معادن استان یزد نیز گفت: در ذخایر معدنی بعد از کرمان، استان یزد جایگاه دوم کشور را دارد بنابراین ایجاد صنایع وابسته به مواد معدنی از جمله فولاد، آهن و کنسانتره آهن ومس می تواند مزیتی خوبی برای توسعه این استان باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز برای بهره برداری چند طرح صنعتی و معدنی به استان یزد سفر کرده است.
مرکز شهرستان ابرکوه در 140 کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.
7540/ 6014/ خببرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: کاظم شاملو
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.