به گزارش روز شنبه روابط عمومی این اداره کل، حجت الاسلام حسین زارع زاده با تبریک ثبت بافت تاریخی شهر یزد در یونسکو و جهانی شدن این بافت زنده افزود: وقف یکی از بارز ترین صدقه های جاریه و میراث فرهنگی است که از دیرباز در یزد وجود داشته و جایگاه استان را به لحاظ تعدادموقوفات در رتبه پنجم کشور قرار داده است.
وی ادامه داد: با توجه به فرهنگ دینی و مذهبی عامه مردم دارالعباده یزد قریب به نیمی از موقوفات استان با نیات مرتبط با پاسداشت فرهنگ عاشورا و عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) به ثبت رسیده است.
وی اضافه کرد: قدیمی ترین سند وقفی موجود در اداره کل اوقاف استان مربوط به موقوفه جامع الخیرات سید رکن الدین است که قدمتی 710 ساله دارد.
کمیته میراث جهانی یونسکو روز 18 تیر ماه در چهل و یکمین نشست خود در کراکوف لهستان، با اکثریت آرا بافت تاریخی شهر یزد را در فهرست میراث جهانی ثبت کرد.
به گزارش ایرنا، تلاش های اداره کل اوقاف و امور خیریه در راستای طرح توسعه امامزاده جعفر یزد که در محدوده بافت تاریخی این شهر قرار دارد پیش از ثبت جهانی این بافت سبب بروز برخی نگرانی ها شده بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد پس از ثبت جهانی بافت تاریخی یزد با تاکید بر اینکه طرح توسعه امامزاده جعفر یزد باید به تایید این اداره کل برسد تصریح کرد: این طرح پس از تکمیل به این اداره کل ارسال می شود تا در شورای فنی تصویب و سپس عملیات اجرایی آغاز شود.
7532/ 6197 تنظیم کننده: سعید صادقی مقدم** انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.