به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا سیدحسینی روز پنجشنبه در نشست خبری استاندار به مناسبت ثبت جهانی بافت تاریخی یزد گفت: ثبت جهانی یزد اتفاق بزرگی برای استان است و باید به مرور وظایف دستگاه ها، اعتبارات لازم و نحوه سرمایه گذاری در زیرساخت ها برای دستیابی به اهداف تعیین شده از این اقدام انجام شود.
وی با تقدیر از همه افراد و گروه های دست اندرکار ثبت جهانی یزد تصریح کرد: این ثبت ابتدا مدیون مردم ساکن محدوده بافت تاریخی و سپس تلاش های مجموعه ای متشکل از میراث فرهنگی، شهردار یزد و بسیاری از دستگاه ها و افراد دیگر است.
معاون استاندار یزد که به نمایندگی از استان در اجلاس ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در لهستان شرکت کرده بود، افزود: این اتفاق فرصت بزرگی است که نباید درگیر دعواها شود و می تواند سرنوشت استان یزد را در آینده متحول کند.
سیدحسینی در خصوص آمارتعداد گردشگران خارجی در استان های همجوار گفت: برخی از این آمارها کذب است، زیرا ظرفیت هر استان برای اسکان و ارائه خدمات به گردشگران مشخص بوده و نمی تواند بیش از آن گردشگر بپذیرد.
وی اضافه کرد : در دولت تدبیر و امید تعداد گردشگران خارجی استان یزد از 12 هزار نفر در ابتدای دولت به 113هزار نفر یعنی صددرصد ظرفیت پذیرش هتل ها و اماکن اقامتی رسید که امسال نیز ظرفیت ها در 2 فصل پیک مسافر تکمیل شده است.
سیدحسینی تأکید کرد: با افزایش بودجه میراث فرهنگی و بهتر شدن زیرساخت های گردشگری استان در آینده می توان شاهد افزایش آمار گردشگران بود.
این مسئول درباره وضعیت توزیع اعتبارات در استان نیز گفت: اعتبارات شاخص دارد و بر اساس فرمت خاص در استان تقسیم و سهم شهرستان ها مشخص می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد تصریح کرد: برخی طرح ها در استان نیمه تمام مانده که تکمیل آنها اولویت دارد .
کمیته میراث جهانی یونسکو 18 تیر ماه در چهل و یکمین نشست خود درکراکوف لهستان، با اجماع اکثریت اعضاء، شهر تاریخی یزد را در فهرست میراث جهانی خود ثبت کرد.
با ثبت شهر تاریخی یزد، نخستین پرونده یک شهر تاریخی ایران در فهرست آثار جهانی به ثبت رسید که بیش از ٧٠٠ هکتار از اراضی بافت قدیمی شهر یزد را در بر می گیرد.
1968/ 6014/ خبرنگار: محمودرضا رحمانی ** انتشار کاظم شاملو
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.