به گزارش ایرنا، علی غیاثی ندوشن روز دوشنبه در نشست خبری افزود: این جشنواره که فراخوان آن از مهر ماه سال گذشته منتشر شد از هفتم تا نهم مرداد ماه با شرکت هنرمندانی از 27 استان کشور به میزبانی یزد در محل سینما تک برگزار می شود.
وی در نظر گرفتن محدوده زمانی برای تولید فیلم ‌ها را یکی از ویژگی ‌های این دوره در مقایسه با دوره های گذشته جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: فیلم‌ هایی که از سال 1393 تاکنون تولید شده‌ امکان حضور در جشنواره را داشتند.
این مسئول با بیان اینکه استان تهران با 155 اثر بیشترین تعداد اثر ارسالی به جشنواره داشته، خاطر نشان کرد: از استان یزد 32 اثر شامل ۱۹ فیلم مستند، ۱۱ فیلم داستانی، ۲ فیلم مستند و داستانی ویژه در سامانه جشنواره به ثبت رسیده است.
غیاثی با بیان اینکه سعید پوراسماعیلی، نیما عباسپور و علی محمد قاسمی به عنوان اعضای هیات انتخاب بخش فیلم داستانی و منوچهر مشیری، مسعود سفلایی و محمدحسن دامن زن به عنوان اعضای هیات انتخاب فیلم مستند هستند گفت: در بخش فعالیتهای جنبی جشنواره 2 کارگاه آموزشی فیلم داستانی و مستند برگزار می شود.
وی افزود: فیلم های آبی کمرنگ و متهمین ردیف بیستم نیز به مناسبت دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند در یزد اکران خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: در این جشنواره 6 اثر نیز در بخش ویژه ای با موضوع، محتوا و مضامین کرامت و مفاهیم انسانی شرکت داده شده که فیلم برتر جایزه 80 میلیون ریالی دریافت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه 30 فیلم داستانی و 27 فیلم مستند به بخش مسابقه راه یافته است، افزود: به فیلم های اول تا سوم بخش های داستانی و مستند به ترتیب جایزه های 70، 50 و 30 میلیون ریالی تعلق می گیرد.
در پایان این نشست خبری، پوستر دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند رونمایی و امضا شد.
7532 / 6197 خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.