به گزارش روابط عمومی شرکت اب و فاضلاب روستایی استان یزد، حیدر کاظمی پور گفت: اصلاح شبکه و لوله های آب شرب روستاهای این شهرستان انجام شد که این عملیات با حجم 4 هزار متر لوله گذاری با سایز 63 و 160 میلیمتر انجام شده است.
وی با بیان اینکه در این طرح 370 انشعاب مشترکان استاندارد سازی شده است، اضافه کرد: با اتمام این طرح ، افت فشار آب در بیشتر مناطق برطرف و هدرفت آب نیز تا حد قابل توجهی کاهش یافته است.
** حفر گالری و لایروبی چاه آب آشامیدنی حسین آباد شورابه
مدیر شعبه آبفار شهرستان تفت گفت : حفر گالری ولایروبی چاه آب آشامیدنی حسین آباد شورابه از توابع شهرستان تفت انجام شد .
رضا مظفری گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر چاه آب آشامیدنی روستای حسین آباد شورابه شهرستان تفت با کاهش شدید آبدهی در حدود 3لیتر بر ثانیه مواجه شد که با حفر گالری و لایروبی نسبت به جبران آبدهی این چاه اقدام شد.
وی با بیان اینکه مبلغ 200 میلیون ریال برای این طرح هزینه شده است ، افزود: این طرح در مجموع 4 روستا را در بر می گیرد که شامل538 مشترک، 370 خانوار، 1091 نفر جمعیت روستایی است.
مدیر شعبه آبفار شهرستان تفت همچنین از اتمام عملیات خشکه کار با کول گذاری قنات مزرعه نو دهشیر از توابع شهرستان تفت خبر داد.
مظفری گفت : با توجه به نفوذ ریشه وموجودات زنده وهمچنین هدر رفت آب در مسیر خشکه کار قنات مزرعه نودهشیر از توابع شهرستان تفت ، نسبت به ساخت خشکه کار وکول گذاری این قنات اجرا شد.
وی افزود: این قنات در مجموع 690 مشترک را در قالب 579 خانوار و یک هزار و 865 نفر جمعیت روستایی را زیرپوشش قرار می دهد و مبلغ هزینه شده برای این طرح در حدود 100 میلیارد ریال است.
** عملیات بازسازی شبکه توزیع مهردشت و روستاهای بخش بهمن ابرکوه
مدیر شعبه شهرستان ابرکوه گفت: عملیات بازسازی شبکه توزیع مهردشت و روستاهای بخش بهمن پایان پذیرفت.
محمدعلی اکرمی افزود: با عقد قراردادی به مبلغ 2 میلیارد ریال عملیات بازسازی شبکه های فرسوده در مهردشت و روستاهای بخش بهمن به اتمام رسید.
وی اضافه کرد: فاز اول عملیات بازسازی شبکه توزیع مهردشت و روستاهای بخش بهمن در سه ماه انجام پذیرفت و علاوه بر آن نسبت به توسعه شبکه در دو منطقه شهرک محله اردی و شهرک جدیدروستای بداف اقدام شد.
بیش 16روستا و همچنین مهردشت با تعداد 7000مشترک زیرپوشش امور آب و فاضلاب شهرستان ابرکوه قرار دارند.
** بازسازی وتعویض کنتور های آب معیوب روستاهای شهرستان اردکان
مدیر امور آبفار شهرستان اردکان از آغاز بازسازی و استانداردسازی کنتورهای آب روستاهای شهرستان اردکان خبر داد.
محمدعلی دهقانی گفت: بازسازی بیش از 320 مورد انشعاب و تعویض کنتورهای آب معیوب روستاهای بخش عقدا در دستور کار قرار گرفت که با اتمام این طرح تا حد زیادی از هدر رفت آب جلوگیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه علاوه بر تعویض کنتورهای آب معیوب، نسبت به استانداردسازی آنها نیز اقدام می شود ، تصریح کرد: این طرح در بخش عقدا تعداد 12 روستا ، یک هزار 751 خانوار و پنج هزار و 860 نفر جمعیت را در بر می گیرد.
1968/ 6197 خبرنگار: رحمانی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.