جمشید سجده ای روز پنشجنبه در حاشیه نشست سرمایه گذاری خارجی مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون 2 سایت برای تولید 2 هزار مگاوات نیروگاه برق در شهرهای ساوه و زاهدان تحویل این شرکت ترکیه ای شده است و بقیه امور مرتبط با فعالیت این شرکت در حال انجام است.
وی همچنین از امضاء تفاهم نامه با سه شرکت از کشورهای کره جنوبی، ژاپن و فرانسه برای تولید سه هزار و 500 مگاوات نیروگاه برق خبرداد و تصریح کرد: تفاهم نامه با این سه شرکت به امضا رسیده و مذاکرات برای عقد قرارداد در حال انجام است.
مدیر گروه نظارت بر قراردادهای سرمایه گذاری شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی کشور فراهم سازی مقدمات سرمایه گذاری خارجی و ورود سرمایه گذاران در زمینه تولید برق، نیازسنجی، رصد امکانات و شرایط موجود و نیاز بازار، امضاء تفاهم نامه و قرارداد عملیات اجرایی ساخت نیروگاه و معرفی محل اجرای پروژه را از فعالیت شرکت های مادر تخصصی تولید برق حرارتی کشور برشمرد.
سجده ای، با بیان اینکه دوره تضمینی خرید برق سرمایه گذاران خارجی در قرارداد مشخص می شود، گفت: طبق توافق و قرارداد، سرمایه گذاران پس از طی مدت زمان خرید و فروش تضمینی، می توانند برق تولیدی خود را در بازار آزاد به فروش برسانند و یا نیروگاه خود را به دولت واگذار کنند.
استان یزد در زمینه جلب مشارکت سرمایه گذاران و انجام زیرساخت های لازم برای جذب سرمایه گذاری بویژه در حوزه انرژی خورشیدی و تولید برق از استان های پیشرو در کشور است.
در این خصوص هم اکنون قدرت نصب نیروگاهی این استان حدود 550 مگاوات بیش از مصرف استان دارد و مابقی را به شبکه سراسری منتقل می کند.
1968/ 6014/ خبرنگار: محمودرضا رحمانی ** انتشار : کاظم شاملو
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.