سیدمحسن میرحسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 6 هزار و 171 نفر داوطلب زن و هشت هزار و202 نفر داوطلب مرد هستند که در این آزمون به رقابت می پردازند.
وی اظهار کرد:در آزمون سراسری امسال شرکت داوطلبان زن در استان یزد 43 درصد و داوطلبان مرد 57 درصد است اما در آمار کل کشور شرکت داوطلبان زن 60 درصد و داوطلبان مرد 40 درصد است.
وی تصریح کرد: در کنکور امسال نیز گروه آموزشی علوم تجربی همانند سال گذشته، با 60 درصد بیشترین تعداد داوطلب را نسبت به رشته‌های دیگر آزمون دارد
نماینده تام‌الاختیار سازمان‌ سنجش در برگزاری آزمون‌های سراسری در یزد خاطر نشان کرد: در آزمون سراسری امسال نیز گروه آموزشی علوم تجربی همانند سال گذشته با 60 درصد بیشترین تعداد داوطلب را نسبت به رشته‌های دیگر دارد.
وی با اشاره به اینکه داوطلبان رشته های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه 15 تیرماه و داوطلبان رشته هنر عصر همان روز به رقابت می پردازند اظهار داشت: تعداد داوطلبان رشته علوم ریاضی و فنی در استان یکهزار و 423 نفر مرد و 680 نفر زن ، رشته علوم انسانی یکهزار و 996 نفر زن و یکهزار و 62 نفر مرد و رشته هنر 822 نفر زن و 395 نفر مرد است.
میرحسینی افزود: تعداد داوطلبان رشته علوم تجربی در استان یزد سه هزار و 478 نفر زن و 2 هزار و 557 نفر مرد است که صبح روز جمعه 16 تیرماه به رقابت می‌پردازند و تعداد داوطلبان رشته زبان‌های خارجی یکهزار و 226 نفر زن و 734 نفر مرد است که عصر روز جمعه به رقابت خواهند پرداخت.
نماینده تام‌الاختیار سازمان‌ سنجش در برگزاری آزمون‌های سراسری در یزد در ادامه یادآور شد: از مجموع شرکت‌کنندگان آزمون سراسری هشت هزار و 498 نفر در دانشگاه یزد و یک‌هزار نفر در آموزشگاه فنی شهید صدوقی آزمون می‌دهند و مابقی داوطلبان در حوزه‌های امتحانی سایر شهرستان ‌های استان حضور خواهند یافت.
میرحسینی در خصوص زمان و مکان برگزاری این آزمون در دانشگاه یزد گفت: حوزه امتحانی گروه‌ آموزشی علوم ریاضی و فنی، در ساختمان توحید و پردیس علوم، گروه آموزشی علوم انسانی در سالن‌های غدیر و فجر و گروه آموزشی هنر در سالن غدیر است.
وی افزود: حوزه امتحانی گروه آموزشی علوم تجربی در سالن‌های غدیر، فجر و پردیس علوم و گروه آموزشی زبان‌های خارجی در سالن‌های غدیر و فجر دانشگاه یزد است.
وی تصریح کرد: از روز یکشنبه 11تیرماه کارت ورود به جلسه، از طریق سایت سازمان سنجش قابل دریافت است و داوطلبان تا ساعت 24روز چهارشنبه 14 تیرماه می‌توانند نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند.
وی یادآور شد: باجه رفع نقص از روز سه‌شنبه 13 تیرماه در محل ساختمان روبه‌روی سالن فجر دانشگاه یزد دایر شده و افرادی که کارت‌های ورود به جلسه آنها دچار مشکل شده ، می‌توانند در روز یادشده از ساعت 8 تا 12 و 14 تا 18 به این مکان مراجعه کنند و یا با شماره 38216066 تماس حاصل کنند.
وی با اشاره به اینکه شروع فرایند در نوبت صبح از ساعت 7:30 و در نوبت عصر از ساعت 15 آغاز می‌شود گفت: داوطلبان یک‌ساعت قبل از شروع آزمون در حوزه امتحانی خود حضور داشته باشند.
میرحسینی اظهار کرد: به همراه داشتن کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی معتبر عکس‌دار برای تمام داوطلبان الزامی و همراه داشتن تلفن همراه و ماشین‌ حساب در داخل جلسه ممنوع است.
به گفته وی برای رفاه داوطلبان سرویس ایاب و ذهاب از ورودی دانش برای رساندن داوطلبان به حوزه‌های فرعی آماده خدمت رسانی هستند.
نماینده تام‌الاختیار سازمان‌ سنجش در برگزاری آزمون‌های سراسری در یزد از خانواده های داوطلبان خواست برای حفظ آرامش شرکت‌کنندگان از تردد در محوطه دانشگاه خودداری کنند.
استان یزد هم اکنون حدود 200 هزار دانش آموز و یکصد هزار دانشجو دارد.
2088/ 6197 خبرنگار: کبری دانشی **انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.