به گزارش ایرنا فرجام فاضلی روز چهارشنبه در نشست برنامه ریزی اردوهای جهادی افزود: این اردوها که در فصل تابستان انجام می شود علاوه بر اینکه یک سنت نیکو و پسندیده است نقش بسیار مهمی نیز در رفع محرومیت زدایی در مناطق محروم دارد.
وی اظهار کرد: در این اردوها می توان علاوه بر شناسایی استعدادهای مناطق در جهت ایجاد تولید و زمینه های اشتغال نیز گام های خوبی را برداشت.
فرماندار یادآور شد: شهرستان خاتم در زمینه تولیدات کشاورزی در استان رتبه اول را دارد و می طلبد تا در این اردوها توجه بیشتری به بحث کشاورزی و صنایع تبدیلی داشته باشیم.
جانشین فرمانده ناحیه بسیج خاتم نیز گفت: امروز چیزی که می تواند برای کشورها تهدید کننده باشد بحث اقتصاد است و ما نیز باید در این زمینه پویایی داشته باشیم و با تولید بیشتر بر رونق این بخش بیفزایم.
باقری اظهار کرد: اگر اقتصاد کشوری ضعیف باشد و نتواند معیشت مردم را مد نظر قرار دهد در دراز مدت موجب ایجاد نارضایتی و برهم زدن امنیت در آن کشور خواهد شد.
وی تصریح کرد: پسته، انگور، زردآلو، گیاهان دارویی و شیر و ماست از جمله محصولات کشاورزی و لبنی است که در خاتم شناسایی شده و جزو اولویتهای تولیدی در این منطقه است که باید در زمینه بسته بندی و صنایع تبدیلی بر روی این محصولات تلاش کنیم.
سطح زیر کشت محصولات باغی خاتم 16 هزارو 713 هکتار و سطح زیر کشت محصولات زراعی 16 هزارو 526 هکتار اعلام شده است.
خاتم در فاصله 240 کیلومتری از شهر یزد واقع شده است.
7534/ 6197 خبرنگار: حیدری** انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.