رئیس آموزش و پرورش شهرستان خاتم از رقابت 671 دانش آموز کنکوری در شهرستان همزمان با سراسر کشور خبر داد و افزود: این دانش آموزان در چهار رشته هنر، ریاض و فیزیک، تجربی و علوم انسانی به رقابت خواهند پرداخت.
حبیب کاظمی نسب افزود: در رشته علوم انسانی 83 نفر پسر و 109 دختر، رشته ریاضی و فیزیک 14 نفر پسر و یک نفر دختر، رشته هنر 15 نفر پسر و 23 نفر دختر، رشته تجربی 144 نفر پسر و 198 نفر دختر، رشته زبان انگلیسی 33 نفر پسر و 4 نفر دختر به رقابت خواهند پرداخت.
وی عوامل برگزار کننده این رقابت را 72 نفر اظهار کرد و تاکید کرد: این آزمون در دبیرستان نمونه برکت، دبیرستان انقلاب و هنرستان ام البنین برگزار خواهد شد.
***
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خاتم با اشاره به نام‌گذاری «هفته حقوق بشر آمریکایی»گفت: آمریکا هیچ گاه دارای صداقت لازم نبوده و همواره با عوام فریبی به دنبال برهم ریختن نظم خاورمیانه و از مهمتر نابودی نظام اسلامی بوده است .
نشست روشنگری و بصیرتی با موضوع افشای حقوق بشر آمریکایی به همت حوزه مقاومت بسیج امام علی علیه السلام خاتم در محل مسجد صاحب الزمان(عج)برگزار شد.
سرهنگ پاسدار حسین آزادی نژاد در این نشست اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در طول عمر کوتاه اما با برکت خود همواره آماج حملات و هجمه های مختلفی قرار داشته و کتاب تاریخ آن راوی وقایعی است که درعین دردناک بودن، پستی و پلیدی دشمن و رذالت او در تمسک به هر وسیله ای برای رسیدن به هدف را نشان می دهد. وی ضمن گرامیداشت یادو خاطره شهدای هفتم تیر گفت: یکی از ضدانسانی ترین جنایات منافقین حادثه هفتم تیرماه سال 1360 است که به شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانشان انجامید، اما به برکت خون همین شهدا نهال نوپای انقلاب جان گرفت و روز به روز بالنده تر شد .
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خاتم در ادامه نیز با اشاره به نام‌گذاری هفتم تا دوازدهم تیر ماه به عنوان«هفته حقوق بشر آمریکایی» توسط مقام معظم رهبری اظهار امیدواری کرد: خدا را شاکریم که مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر نشان دادن حقوق بشر آمریکایی روی زمین نماند.همگان جنایت آمریکا در ایران و اقصی نقاط دنیا را می‌دانند، هر جا ترور، کودتا ودرگیری است، ردپایی از آمریکا را می‌بینیم .
وی ادامه داد: درشرایطی هستیم که غربی‌ها علیه ایران و اسلام کارهای زیادی برای آلوده کردن فضا انجام می‌دهند در حالی که سوژه‌ها و تحقیقات زیادی وجود دارد که جنایات آمریکا را ثابت کرده و می‌تواند دستمایه تولید آثار هنری برای افشا کردن این جنایت‌ها باشد.در حقیقت هرچقدر محصولات فاخر برای افشای آمریکا تولید کنیم باز هم کم است .
فرمانده سپاه ناحیه خاتم گفت: آمریکا از سال 1330 تا 1395 شاید بیش از 30 بار به کشورهای مختلف لشکرکشی کرده است و جنایاتی از او را امروز دریمن، عراق و سوریه و اقصی نقاط جهان می‌بینیم. ضمن اینکه با حمایت آمریکا از منافقین،17 هزار شهید ترور در کشور داریم که شهیدان رجایی و باهنر هم از این شهدا هستند .
وی اضافه کرد: حمایت از کودتای 28 مرداد و استثمار ایران و منابع ملی آن در طول دوره پهلوی توسط دوکشور انگلیس و آمریکا مجموعه ای از رفتارهای ضد بشری را رقم زده است که امکانفراموشی آن نیز وجود ندارد. این نقش در طول حیات انقلاب اسلامی نیز تداوم داشت.مقام معظم رهبری با توجه به این سوابق از دولت آمریکا در مورد رویکرد این کشورپیرامون حقوق بشر می فرمایند: «هر کس دیگری درباره‌ حقوق بشر حرف بزند، آمریکایی ‌هاحق ندارند درباره‌ حقوق بشر حرف بزنند؛ چون‌ دولت آمریکا بزرگ ‌ترین نقض‌کننده‌حقوق بشر در دنیا است؛ نه فقط دیروز، بلکه همین امروز.
آزادی نژاد اذعان داشت: آمریکا هیچ گاه دارای صداقت لازم نبوده و همواره با عوام فریبی به دنبال برهم زدن نظم خاورمیانه و از مهمتر نابودی نظام اسلامی بوده است چرا که این نظام هزینه های بسیاری را به این کشور تحمیل کرده و حاضر به سازش و کنار آمدن با این ابرقدرت پوشالی نبوده است به همین علت وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید به دنبال راهی بودند تا این نظام را پایین بکشند و به اصطلاح با آن مقابله کنند اماراه به جایی نبردند.
سرهنگ آزادی نژاد در پایان خاطر نشان کرد: آنها به خیال خام خود یک روز منافقین را حمایت کردند تا با بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی، انقلابی که در سطح جهان یگانه و بی بدیل بود را برای همیشه از بینببرند. در واقع تمامی برنامه ریزی ها و کسانی را که برای ترور مورد هدف قرار داده بودند، درست بود اما آنها فکر این را نکرده بودند که پشت این انقلاب یک ملت دلیر وغیور ایستاده، ملتی که با تمام وجود می دانست رژیم شاهنشاهی را نمی خواهد برای همین علیه این رژیم قیام کرد تا انقلاب به پیروزی رسید. این انقلاب به آسانی بدست نیامده بود که به آسانی از دست برود و به یکباره نابود شود.
خاتم در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7534/ 6197 خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.