فرماندار اردکان در خصوص اجرای این طرح با ایرنا گفت: هزینه این طرح از محل اعتبارات ماده 55 ازطریق اداره کل حمل و نقل و راهداری استان یزد تامین و با مساعدت شرکت صنعتی معدنی چادرملو اردکان این طرح بزودی آماده بهره برداری می شود.
هادی مقیمی با بیان اینکه ساخت این میان گذر، علاوه بر زیبایی ورودی شهرستان باعث امنیت ترافیک می شود، تصریح کرد: در برنامه دولت انتقال گاز به روستاها در اولویت قرار دارد که انتقال گاز به بخش خرانق که دارای دهیاری بوده و ظرفیت توسعه صنعتی دارد، در دست پیگیری است.
فرماندار اردکان اظهار کرد: انتقال گاز به بخش خرانق باعث بازگشت جمعیت به منطقه می شود و این بخش را از محرومیت نجات خواهد داد.
مجتبی خالصی بخشدار خرانق نیز با بیان پراکندگی روستاها و گستردگی این بخش مساعدت نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار اردکان برای رفع محرومیت این بخش را خواستار شد.
ایجاد این میان گذر که از شریان های اصلی عبور و مرور در مسیر طریق الرضا (ع) می باشد را دوبانده کرده و از بروز حوادث جاده ای و مشکلات عبور و مرور روستاییان می کاهد.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ خبرنگار: مژگان دشتی
****
فرماندار یزد: سمن ها در ارتقای سلامت جامعه نقش مهمی دارند
فرماندار یزد گفت: سازمان های مردم نهاد و خیرین می توانند به عنوان کمک دولت در ارتقای سلامت و بهداشت افراد جامعه نقش بسزایی داشته باشند.
به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روز یکشنبه در جریان بازدید از سازمان های مردم نهاد یزد، تقویت جایگاه سازمان های مردم نهاد در جامعه را از اهداف دولت تدبیر و امید دانست و افزود: تقویت سمن ها می تواند بستر لازم برای افزایش مشارکت عمومی در جامعه را فراهم سازد.
وی با بیان اینکه در دولت یازدهم زمینه ایجاد و تشکیل سازمان های مردم نهاد تسهیل شده، گفت: حمایت از توسعه کمی و کیفی سازمان‌های مردم‌نهاد از رویکردهای اصلی دولت است زیرا سمن ها نقش مهمی را در توسعه سیاسی و اجتماعی دارند.
سالاری با تأکید به اینکه امروز یکی از اهداف سند توسعه شهرستان توجه به مباحث سلامت و بهداشت است گفت: برای رسیدن به این هدف نیازمند تعامل و همکاری با سازمان های مردم نهادی که در حوزه ارتقاء سلامت افراد جامعه کار می کنند، هستیم.
7537 خبرنگار: مسعود میرجلیلی
****
رئیس دادگستری: افزون بر 18 هزار پرونده در مهریز مختومه شد
رئیس دادگستری مهریز از بررسی و مختومه شدن 18 هزار و 702 پرونده در این شهرستان در یکسال گذشته خبر داد.
رسول دمیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد پرونده هشت هزار و 270 مورد در دادگستری، هفت هزار و 548 مورد در دادسرای عمومی و انقلاب و بقیه نیز در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شده است.
وی وجود پاسگاه شهید مدنی در مهریزو نداشتن نیروی کافی قاضی را از مشکلات حوزه قضایی در این شهرستان عنوان کرد و اظهار کرد: بیشترین پرونده در مهریز بخاطر قرار گرفتن در کنار جاده اصلی شمال، جنوب کشور و ایستگاه شهید مدنی مربوط به جرائم قاچاق مواد مخدر است .
وی نداشتن ساختمان مستقل برای پزشکی قانونی و همچنین نبود بازداشتگاه را از دیگر مشکلات مهریز برشمرد.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7536/ 6014/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار : کاظم شاملو
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.