رئیس آموزش و پرورش شهرستان خاتم روز یکشنبه در آیین کلنگ زنی این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: مدرسه 2کلاسه روستای چاه منج با زیربنای 50 مترمربع درزمینی به مساحت 700مترمربع با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال توسط حاج محمدعلی ابری از خیران مدرسه ساز کشور ساخته می شود.
وی همچنین با بیان اینکه برخی از مدارس این شهرستان بعلت فرسودگی قابلیت لازم را برای امر آموزش ندارند، ادامه داد: در سال های اخیر با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان، اداره کل آموزش و پرورش و خیران در روستاهای عشایری شهرستان خاتم آموزشگاه ها و کلاس های مناسب با تمام تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان ساخته شده است.
** بهره برداری از سه مدرسه خیری در شهرستان خاتم در سالجاری
کاظمی نسب همچنین از بهره برداری از سه مدرسه خیری در شهرستان خاتم خبر داد و تاکید کرد: یک باب مدرسه سه کلاسه نیز در روستای ولیعصر بخش مرکزی در حال ساخت است و یک مدرسه شبانه روزی با تمام تجهیزات در شهر هرات با سه هزار متر مربع زیربنا نیز توسط یکی از خیران در دست ساخت است که مهر ماه سالجاری به بهره برداری می رسید.
محمد علی ابری خیر مدرسه ساز نیز در این آیین گفت: این دوازدهمین مدرسه است که در روستاهای محروم کشور می سازم وتصمیم دارم بعد از تکمیل این مدرسه یک مدرسه دیگر در روستای بخش مروست بسازم.
وی کمک به مناطق روستایی و محروم را مهمترین هدف از ایجاد مدرسه در این مناطق عنوان کرد و افزود: دوست دارم فرزندان روستاییان نیز در مدارسی مناسب تحصیل کنند و بتوانند با پیشرفت و تحصیل علم به مدارج عالی برسند.
ابری یادآور شد: این مدرسه دوکلاسه در روستای چاه منج تا پایان شهریورماه تکمیل وبرای سال تحصیلی جدید مورداستفاده دانش اموزان این روستا قرار می گیرد.
در شهرستان خاتم بیش از چهار هزار دانش آموز در 52 واحد آموزشی مشغول تحصیل هستند، این شهرستان در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7534/ 6014/ خبرنگار: شهلا حیدری ** انتشار:کاظم شاملو
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.