محمدعلی ابوالحسنی روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: با توجه به آمار جرایم واقع شده در سال گذشته با مد نظر قرار دادن پارامترهای میزان جمعیت بالغ بر یک صد هزار نفری ، آمار بالای مهاجرت افراد غیربومی ، وجود اتباع بیگانه جویای کار و همچنین وسعت شهرستان بعنوان وسیع ترین شهرستان استان، از نظر شاخص ها و درجات جرم و تطبیق باشهرستان های دیگر ، خوشبختانه در سطح مطلوبی قرار دارد.
وی اضافه کرد: در اردکان به اسثتناء یک فقره قتل عمد، شاهد وقوع جرایم مهم با درجات بالا(جنایت) نبودیم به عبارتی از ضریب امنیتی خوبی برخوردار بوده ایم که این خود یکی از عوامل جذب سرمایه گذاری در شهرستان است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تصریح کرد: در حوزه جرایم مهاجرین به لحاظ حساسیت مردم و گاها مسئولان به موضوع ، لازم است به برخی نکات توجه داشته باشیم.
وی گفت: همه در مقابل قانون یکسان بوده و ما شهروند درجه یک و دو نداریم ضمن آنکه شرکت های استخدام کننده می توانند درراستای پیشگیری از وقوع جرم در خصوص شرایط استخدامی خود سوابق کیفری احتمالی مستخدمین را مدنظر قرار دهند و مراجع قضایی آمادگی دارند برای افراد ذینفع گواهی سوء پیشینه صادر نمایند.
وی در ادامه با بیان اینکه افزایش آمار ورودی دستگاه قضایی بالاخص در زمینه مسایل اجتماعی و خانواده در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک الگوی جهانی، نیست افزود: لازم است به مقوله و فرهنگ صلح و سازش توجه ویژه گردد و دادگاه به عنوان راه نخست مورد توجه مردم قرار نگیرد.
ابوالحسنی توصیه کرد: مردم در گام اول و با موضوعات کم اهمیت اقدام به طرح شکایت ننمایند ، در این زمینه ریش سفیدان ، بزرگان خانواده، معتمدین محلی ، روحانیون و ... می توانند درراستای صلح و سازش نقش اساسی داشته باشند چرا که گاها با طرح بعضی دعاوی بالاخص موضوعات خانوادگی دردادگاه متعاقبا ان طرح پرونده های متعدد از ناحیه طرفین امکان صلح و سازش برای مراحل بعدی فوق العاده متعذر و متعسر می گردد و از طرفی طرح چنین دعوایی نه تنها هزینه سنگینی بر دولت تحمیل می نماید بلکه وقت محاکم را گرفته و دقت و زمان رسیدگی به سایر پرونده های مهم را کاهش می دهد .
دادستان اردکان با بیان اینکه توجه ویژه به فرهنگ صلح و سازش همچنین بهره گرفتن از نظرات مشاوره و آموزش در زمینه موضوع ازدواج قبل و حین ازدواج می تواند موثر باشد افزود: مدنظر قرار دادن آموزه های دین مبین اسلام و استفاده از تجربیات کارشناسان و مشاوران نقش موثری دراین زمینه دارد .
ابوالحسنی تصریح کرد: در راستای پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یکی از وظایف دستگاه قضایی لازم به توضیح است که با توجه به اینکه اخیرا آمار فوت ناشی از تصادفات رانندگی در سطح شهرستان افزایش یافته از والدین درخواست می شود از رانندگی فرزندانشان قبل از رسیدن به سن قانونی و اخذ گواهی نامه رانندگی جدا ممانعت نموده و پس از ان نیزآنها را مکلف به داشتن کلاه ایمنی و استفاده از آن بنمایند و بر رفتار و نحوه رانندگی فرزندان نظارت داشته باشند .
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.