به گزارش روز یکشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، سید محمد میرمحمدی در نشست کمیته راهبری SDI اظهار داشت: تا زمانی که مشکلات وجود داشته باشند مسیر کار نیز روشن نخواهد بود و برای روشن شدن تکلیف باید به سراغ رفع مشکلات رفت.
وی بابیان اینکه یکی از مشکلات این است که دستگاه‌ها و مدیران هزینه می‌کنند اما از این هزینه‌کردها استفاده‌ای نشده است، افزود: متأسفانه در هشت‌تا 10 سال قبل در استان یزد کارهایی شروع‌شده و هزینه برای آن پرداخت‌شده است اما تا به امروز از آن‌ها هیچ استفاده‌ای نشده است.
استاندار یزد با تأکید بر اینکه مدیران باید نسبت به هزینه گردها حساسیت بیشتری داشته باشند، اضافه کرد: مدیران دستگاه‌ها باید توجه داشته باشند که در زمان تغییر مدیریت، تمام مراحل انجام کارها و هزینه‌ها به مدیر جدید منتقل شود تا امور مربوطه در مسیر خود ادامه یافته و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.
میرمحمدی بابیان اینکه برخی از کارها درگذشته انجام‌شده بوده که از انجام آن بی‌اطلاعیم، ادامه داد: بعد از چند سال متوجه می‌شویم که برخی اقدامات در زمینه SDI انجام‌شده این در حالی است که ادامه نداشته و نسبت به هزینه‌های انجام‌شده نیز بی‌اعتنا بوده‌اند از این باید بررسی شود اگر نادرست بوده چرا اعلام‌نشده و اگر درست بوده چرا تداوم نداشته است.
وی بابیان اینکه هم اکنون همه دستگاه‌های استان بانک‌ اطلاعاتی مرتبط با خود را در اختیار دارند و حتی اطلاعات را به‌صورت ریز احصا کرده‌اند گفت: متأسفانه عمده مشکل در این زمینه عدم توانمندی در استفاده و بهره‌برداری از این اطلاعات است.
این مسئول خاطرنشان کرد: برای نمونه در حوزه صنعت اطلاعات خوبی به دست آمد که پس از بررسی لازم به بخشی از اطلاعات دست‌یافتیم که نشان می‌دهد آمار تعداد واحدهای صنعتی استان یزد درست نبوده چراکه بر اساس شاخص‌های نادرست این آمار اعلام‌شده بود.
استانداریزد با بیان اینکه واحد صنعتی تعریف و مشخصات خاص خود را دارد گفت: پس‌ از اینکه بررسی‌های لازم به عمل آمد متوجه شدیم یک کارگاه تیرچه‌بلوک که 30 عدد تیرچه برای یک ساختمان می‌زند جزو واحدهای صنعتی به‌حساب آمده یا کارگاهی 30 متری که به‌صورت موقت فعال بوده و دیگر وجود ندارد در بین واحدهای صنعتی دیده‌شده است.
میرمحمدی با تأکید بر اینکه ضرورت دارد تا تعریفی درست از فعالیت‌ها ارائه شود خاطرنشان کرد: نمی‌توان هر واحدی حتی اگر به‌صورت موقتی هم ایجادشده را در بین واحدهای صنعتی گنجاند و از آن به‌عنوان واحدی صنعتی یاد کرد.
وی بحث دوم در زمینه SDI را تشخیص تفاوت مستند‌سازی و اطلاعات دانست و گفت: اطلاعات به عنوان پایه اصلی مستند‌سازی به‌صورت دائم در حال تغییر است و تصمیم‌گیری‌ها بر اساس همین اطلاعات در حال تغییر گرفته می شود به همین دلیل باید نسبت به این اطلاعات آشنایی کامل داشته باشیم .
میرمحمدی با اشاره به اینکه نمی‌‌توان اجازه داد تا هر دستگاهی در این زمینه هزینه کند ادامه داد: یکی از مسائل بسیار مهم وجود برخی مغایرت‌ها و ناهماهنگی‌های بین ادارات و دستگاه‌های مختلف است چرا که موجب می‌شود دستگاه‌ها در جهتی هزینه کنند که نابجا است و ممکن است فایده و تأثیری هم نداشته باشد.
وی بابیان اینکه ابتدا باید ناهماهنگی‌ها و مغایرت‌ها را شناسایی کرده و پس‌ازآن از دولت درخواست برطرف کردن این موارد را داشته باشیم خاطرنشان کرد: چنانچه اقدامات به‌درستی و در مسیر خود انجام شود می‌توان با استفاده از امکانات موجود برای پیشرفت و توسعه استان در تعامل و همراهی تمام دستگاه‌ها بهره برد.
میرمحمدی با تاکید بر لزوم احساس مسئولیت در مقابل هزینه‌ها به عنوان یکی از شاخص‌ترین توانایی های مدیران ، ارزش‌افزوده را از مهم‌ترین مسائل مرتبط با مدیران در دستگاه‌های اجرایی استان دانست و گفت: تصمیم های مدیران باید بر اساس سود و منفعت ، بهبود فعالیت‌ها ، ایجاد بهره‌برداری بیشتر و با نگاه عمیق و بلندمدت و تفکر ملی و با هدف پیشرفت همه‌جانبه استان و کشور باشد.
وی اضافه کرد: موضوع بعدی نیز مشخص نبودن متولی کار است، بنابراین نمی‌توان برای هر دستگاهی دستورالعمل داشت بلکه می‌توان چارچوبی مشخص ارائه داد و با استفاده از تعاریف مشخص برای هر بخش دستورالعمل تعیین کرد و اطلاعات را به اشتراک‌گذاری برد.
1968/6197 دریافت کننده:محمودرضا رحمانی** انتشار: فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.